STARTSIDEN / NYHETER
 

44 jobber med kommunikasjon – likevel bruker Bane Nor millionbeløp på konsulenter

Statlige Bane Nor satser tungt på omdømme og åpenhet. Samtidig holder de mål, strategier og fakturaer hemmelig. Det vekker sterke reaksjoner. Dert skriver Aftenposten.

Les mere->

Publisert 20 Feb 2023

 

Togsjefene holder lukkede møter om Follobanen: – Dette er svært uheldig

Tusenvis av passasjerer venter på informasjon. Men Jernbanedirektoratet, Vy og Bane Nor snakker om Follobanen bak lukkede dører. Det skriver Aftenposten.

'Les mere->

Publisert 18 Feb 2023

 

Bane NOR-forsinkelser i prestisjeprosjekt: Kan ikke garantere noe som helst

Forsinkelsene baller på seg for systemet som skal gjenopprette tilliten til norske tog. Det skriver Nettavisen. 

Les mere->

Les også: Rødt vbil legger ned Bane NOR.

Publisert 17 Feb 2023

 

Follobanen: Foreløpig dato for gjenåpning neste uke

Follobanen har vært stengt siden 19. desember. Flere tusen pendlere venter på at den skal åpne igjen. Men når skjer det?

Les mere->

Publisert 17 Feb 2023

 

Follobanens reparasjoner har kosta 60 millioner

Til nå har feilrettingen av Follobanen kostet 60 millioner kroner. Det skriver NRK.

Les mere->

Publisert 17 Feb 2023

 

Slik blir de nye togene til 8 milliarder kroner

Norge kjøper 17 langdistansetog for 8 milliarder kroner. Om tre år dukker de opp på Bergensbanen, og senere på de andre fjerntog-strekningene. Det skriver NRK. 

Les mere->

Publisert 17 Feb 2023

 

Skriftlig spørsmål fra André N. Skjelstad (V) til samferdselsministeren

Representanten André N. Skjelstad (V), Trøndelag, stiller spørsmål om når SJ kan forvente å få oppgraderte, bimodale lokomotiv til kjøring på Nordlandsbanen, hvordan ligger prosessen an med å anskaffe dette, slik at de reisende på Nordlandsbanen sikres et stabilt og attraktivt togtilbud?

Les mere->

Publisert 15 Feb 2023

 

Nordlandsbanen: SJ Nord mangler lokomotiv

Fra og med i dag vil enkelte dagtog på strekningen mellom Trondheim og Bodø bli innstilt. Årsaken er at de mangler lokomotiv. Det melder NRK Nyheter. 

Les mere->

Publisert 15 Feb 2023

 

Vy la ut Follobane-billetter fra 22. februar. Nå trenger Bane Nor mer tid – igjen

Ingen kan svare for når Follobanen åpner igjen. Men trolig blir det ikke før i mars. Det skriver Aftenposten.no.

Les mere->

Publisert 14 Feb 2023

 

Skjøter ble utført med elektrikerteip på Follobanen

Publisert 14.02.2023 15:09 Kabler som brant på Follobanens høyspentanlegg, ble kun skjøtet med PVC-teip, heter det i Bane Nors tekniske rapport om problemene på strekningen. Det skriver Byggindustrien 

Les mere->

Publisert 14 Feb 2023

 

Thomas blir ofte glemt igjen på toget

-Det er nedverdigende, sier togpendleren.

Thomas Myhre (24) har sittet i rullestol hele livet. Han er bosatt i Lillestrøm og jobber i Drammen. To dager i uken pendler han mellom de to byene, med tog. Det skriver NRK. 

Les mere->

Publisert 14 Feb 2023

 

Flytoget vil også bli «Bytoget»

Her er «Bytoget». Namnet er klart viss Flytoget får køyre regiontog på Austlandet dei neste åtte åra. Dei lover fleire avgangar og god service. 

Les mere->

Publisert 13 Feb 2023

 

Nye veier må planlegges for jernbane

Miljødirektoratet satt i fjor høst foten ned for bygging av ny firefelts E6 gjennom Lågendeltaet naturreservat ved Lillehammer. Direktoratet uttalte at gjeldende verneforskrift ikke tillater det.

Les hele innlegget her->

Publisert 09 Feb 2023

 

Follobanen: – Betalte over 60 millioner kroner for to konsulenter

Follobane-prosjektet har totalt brukt over 1,3 milliarder kroner på konsulenter. Det skriver Nettavia. 

Les mere->

Publisert 07 Feb 2023

 

Norske tog har inngått avtale med Alstom om kjøp av 25 nye Coradia Nordic tog

I januar 2022 inngikk Norske tog en rammeavtale med Alstom med mulighet til å kjøpe inntil 200 lokal – og regiontog. 30 lokaltog ble bestilt i fjor, og med denne avtalen har Norske tog bestilt til sammen 55 tog fra Alstom.

Les mere->

Publisert 07 Feb 2023

 

TØI Rapport: Svakt kunnskapsgrunnlag preger «Jernbanereformen»

Både referanser, grundig drøfting av alternative løsninger og gjennomgang av sammenlignbare lands erfaringer mangler i «Jernbanereformen».

Les mere og last ned rapporten->

Publisert 07 Feb 2023

 

Entreprenør beskylder Bane Nor for å bryte avtale – krever hemmelighold om Follobanen

Selskapet som har bygget tunnelen på Follobanen, anklager Bane Nor for å bryte avtalen om konfidensialitet. Bane Nor avviser anklagene. Det skriver Aftenposten. 

Les mere->

Publisert 04 Feb 2023

 

Elisabeth og Leah (1) i togkaoset: – Vet ikke hvem jeg er mest sint på

Elisabeth Taalesen fra Myrvoll er frustrert. Hun har ikke noe alternativ. Hun må togpendle med datteren Leah (1) til Oslo. Det er en stressende opplevelse. Det skriver Nettavisa.

Les mere->

Publisert 03 Feb 2023

 

FJ pressemelding: Forfallet på norsk jernbane må stoppes

Regjeringen har varslet at den vil justere statsbudsjettet for økte priser og lønninger. Skole, helse og politi er nevnt i pressemeldinga. Jernbane er ikke nevnt spesifikt, men det er et stort og stadig voksende forfall på det norske jernbanenettet som må stoppes, sier leder av For Jernbane, Kjell Erik Onsrud.

Les hele preessemeldingen her (pdf)->

Publisert 03 Feb 2023

 

Jernbanereformen til Solberg-regjeringen får slakt

Lite kunnskap og streng tolkning av EUs regelverk lå til grunn da reformen ble vedtatt, er dommen i ny rapport. Nå krever NJF svar.

Les mere->

Publisert 03 Feb 2023

 

<< Forrige ... 2 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»