STARTSIDEN / NYHETER
 

Intercity – fullfinansiering

Det er politisk enighet i Norge om at det skal bygges sammenhengende dobbeltspor i intercity, som første etappe på et mulig nytt nasjonalt høgfartsnett. Da mener jeg det er bedre å hoppe i det enn å krype i det (som nå). Det skriver FJs leder Kjell Erik Onsrud i et innlegg i Dagavisen.

Les hele innlegget...

Publisert 28 Feb 2018

 

NSB-sjefen: – Effektiviseringen har vært for ambisiøs

NSB tok selvkritikk på et møte med samferdselsministeren onsdag om problemene i togtrafikken. Konsernet la fram flere løsninger for å få den på sporet.

Les mere...

Publisert 28 Feb 2018

 

NSB: Tilbake til normalen først på forsommeren – setter ikke opp buss for tog

– Dette er ikke bra nok. Det var beskjeden onsdag fra Ketil Solvik-Olsen til NSB-sjefen. Problemene vil vare i flere måneder, varsler NSB, som ikke vil erstatte innstilte tog med buss.

Les mere...

Publisert 28 Feb 2018

 

I fjor kolliderte tog og bil fire ganger i Norge. Alle skjedde på Rørosbanen

Hvert andre minutt passerer toget en planovergang på Rørosbanen. I fjor omkom to bilister i kollisjon med toget.

Les mere..

Publisert 28 Feb 2018

 

Nævra (SV) vil bruke veipenger for å unngå utsettelse av Ringeriksbanen

Ved å flytte penger fra noen av veiprosjektene kan utsettelsen av tospors jernbane mellom byene på Østlandet unngås, mener Arne Nævra (SV).

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Ingen togstreik etter enighet

17 timer på overtid ble også Norsk Jernbaneforbund og Norsk Lokomotivmannsforbund enige med Bane NOR om en ny tariffavtale. Dermed er togstreiken avverget.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Får ikke godstrafikken vekk fra veiene

Staten har ikke lyktes med å flytte mer av godstrafikken fra vei til sjø og bane, konkluderer Riksrevisjonen. Einar Spurkeland i transportkonsernet Schenker mener togforsinkelser og dårlige jernbaneterminaler har skylden.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Varsler ny togstans på Østfoldbanen til helgen

Førstkommende helg varsler Bane NOR nok et brudd på Østfoldbanen. Denne gangen planlegges et 36-timers brudd og det vil ikke være togdrift på Østfoldbanen fra lørdag 3. mars kl. 02.00 til søndag 4. mars kl. 1330.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Mer langtransport på vei – målet er mest mulig over til sjø og jernbane

​Målet om å overføre godstransport over lange avstander fra vei til sjø og jernbane er ikke fulgt opp med aktiv styring og effektive tiltak. – Veitransporten har økt i volum og styrket sin samlede konkurranseevne i pris, tid og fleksibilitet. Å få til overføring til sjø og bane krever en mer styrt og samlet strategi med oppfølging og tiltak som virker, sier riksrevisor Per-Kristian Foss.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

«Siden denne reisen varer 20 minutter lenger enn oppsatt, blir det 40 kroner ekstra å betale»

Det er mange gode grunner til å ta tog, iallfall et par, men NSB gjør sitt beste for å få folk til å kjøre bil.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

NSBs slagord bør være «betal for et tog som kanskje kommer og få ståplass på kjøpet»

NSB er opptatt av å spare penger og nedbemanner med innstilte tog som resultat, uten at noen stiller spørsmål ved prioriteringen.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

Vestfoldbanen: Forsinkelser Porsgrunn–Oklungen

Det er forsinkelser mellom Porsgrunn og Oklungen på grunn av en feil i signalanlegget.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

Råde: Kommer ikke forbi bommene her

Østfold-politiet melder tidlig mandag om at bommene ved Enebekk på Rådesletta ikke vil åpne seg etter en togpassering.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

Opprivende konflikt preger Bane Nor – under halvparten av 4500 ansatte har tillit til ledelsen

14 måneder etter at Jernbaneverket ble Bane Nor, preges organisasjonen av en opprivende konflikt mellom ledelsen og mange av de 4500 ansatte.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

Hva skjedde med InterCity-prosjektet? Alt så ut til å gå på skinner.

I 2012 sa Jernbaneverket at InterCity mellom Oslo og Halden, Lillehammer og Skien kunne stå ferdig i 2022. Nå må BaneNORs ledelse  forklare hvorfor 2025–2028 er mer ønskelig.

Les mere...

Publisert 25 Feb 2018

 

Store Trøndelag startar med å kutte i distrikta

Store Trøndelag er berre to månader gammelt når dei første omfattande kutta i samferdsletilbodet kjem i utkantane. Og alle utkantane som får kutt ligg i det avvikla, "vesle" Nord-Trøndelag.

Les mere...

Publisert 24 Feb 2018

 

Bane Nor er for grådige når de glemmer kundene

Staten bør ikke straffe pendlere som velger å bruke tog til jobben.

Les mere...

Publisert 24 Feb 2018

 

Bane NOR snur om svindyr parkering – innfører billigere ordning

Bane Nor innførte en pendlerparkering som kostet opptil 1.290 kroner mer i måneden. Etter kraftige reaksjoner fra pendlerne er prisen nedjustert.

Les mere...

Publisert 23 Feb 2018

 

Solvik-Olsen vurderer å fjerne flere jernbanestrekninger

Hele 43 jernbanestrekninger i landet har ikke lenger togtrafikk. Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen mener det er uheldig at ubrukte spor legger beslag på attraktive areal.

Les mere...

Publisert 23 Feb 2018

 

Regjeringa har ansvaret for at dobbeltsporet blir bygd

NSB lider under mannskapsmangel som gjør at ti prosent av togene må innstilles. Bane Nor skylder på snøen. På Vestfoldbanen er annethvert tog forsinka i rushtida.  Regjeringas svar er ytterligere organisatorisk oppsplitting av jernbanen i Norge med forslag om privatisering og utsetting av bygging av dobbeltspor.

Les mere...

Publisert 23 Feb 2018

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >>

Powered by CuteNews

2.txt

deneme bonusu

deneme bonusu veren siteler

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»