|
|
Intercity – fullfinansieringDet er politisk enighet i Norge om at det skal bygges sammenhengende dobbeltspor i intercity, som første etappe på et mulig nytt nasjonalt høgfartsnett. Da mener jeg det er bedre å hoppe i det enn å krype i det (som nå). Det skriver FJs leder Kjell Erik Onsrud i et innlegg i Dagavisen.
Publisert 28 Feb 2018
NSB-sjefen: – Effektiviseringen har vært for ambisiøsNSB tok selvkritikk på et møte med samferdselsministeren onsdag om problemene i togtrafikken. Konsernet la fram flere løsninger for å få den på sporet.
Publisert 28 Feb 2018
NSB: Tilbake til normalen først på forsommeren – setter ikke opp buss for tog– Dette er ikke bra nok. Det var beskjeden onsdag fra Ketil Solvik-Olsen til NSB-sjefen. Problemene vil vare i flere måneder, varsler NSB, som ikke vil erstatte innstilte tog med buss.
Publisert 28 Feb 2018
I fjor kolliderte tog og bil fire ganger i Norge. Alle skjedde på RørosbanenHvert andre minutt passerer toget en planovergang på Rørosbanen. I fjor omkom to bilister i kollisjon med toget.
Publisert 28 Feb 2018
Nævra (SV) vil bruke veipenger for å unngå utsettelse av RingeriksbanenVed å flytte penger fra noen av veiprosjektene kan utsettelsen av tospors jernbane mellom byene på Østlandet unngås, mener Arne Nævra (SV).
Publisert 27 Feb 2018
Ingen togstreik etter enighet17 timer på overtid ble også Norsk Jernbaneforbund og Norsk Lokomotivmannsforbund enige med Bane NOR om en ny tariffavtale. Dermed er togstreiken avverget.
Publisert 27 Feb 2018
Får ikke godstrafikken vekk fra veieneStaten har ikke lyktes med å flytte mer av godstrafikken fra vei til sjø og bane, konkluderer Riksrevisjonen. Einar Spurkeland i transportkonsernet Schenker mener togforsinkelser og dårlige jernbaneterminaler har skylden.
Publisert 27 Feb 2018
Varsler ny togstans på Østfoldbanen til helgenFørstkommende helg varsler Bane NOR nok et brudd på Østfoldbanen. Denne gangen planlegges et 36-timers brudd og det vil ikke være togdrift på Østfoldbanen fra lørdag 3. mars kl. 02.00 til søndag 4. mars kl. 1330.
Publisert 27 Feb 2018
Mer langtransport på vei – målet er mest mulig over til sjø og jernbaneMålet om å overføre godstransport over lange avstander fra vei til sjø og jernbane er ikke fulgt opp med aktiv styring og effektive tiltak. – Veitransporten har økt i volum og styrket sin samlede konkurranseevne i pris, tid og fleksibilitet. Å få til overføring til sjø og bane krever en mer styrt og samlet strategi med oppfølging og tiltak som virker, sier riksrevisor Per-Kristian Foss.
Publisert 27 Feb 2018
«Siden denne reisen varer 20 minutter lenger enn oppsatt, blir det 40 kroner ekstra å betale»Det er mange gode grunner til å ta tog, iallfall et par, men NSB gjør sitt beste for å få folk til å kjøre bil.
Publisert 26 Feb 2018
NSBs slagord bør være «betal for et tog som kanskje kommer og få ståplass på kjøpet»NSB er opptatt av å spare penger og nedbemanner med innstilte tog som resultat, uten at noen stiller spørsmål ved prioriteringen.
Publisert 26 Feb 2018
Vestfoldbanen: Forsinkelser Porsgrunn–OklungenDet er forsinkelser mellom Porsgrunn og Oklungen på grunn av en feil i signalanlegget.
Publisert 26 Feb 2018
Råde: Kommer ikke forbi bommene herØstfold-politiet melder tidlig mandag om at bommene ved Enebekk på Rådesletta ikke vil åpne seg etter en togpassering.
Publisert 26 Feb 2018
Opprivende konflikt preger Bane Nor – under halvparten av 4500 ansatte har tillit til ledelsen14 måneder etter at Jernbaneverket ble Bane Nor, preges organisasjonen av en opprivende konflikt mellom ledelsen og mange av de 4500 ansatte.
Publisert 26 Feb 2018
Hva skjedde med InterCity-prosjektet? Alt så ut til å gå på skinner.I 2012 sa Jernbaneverket at InterCity mellom Oslo og Halden, Lillehammer og Skien kunne stå ferdig i 2022. Nå må BaneNORs ledelse forklare hvorfor 2025–2028 er mer ønskelig.
Publisert 25 Feb 2018
Store Trøndelag startar med å kutte i distriktaStore Trøndelag er berre to månader gammelt når dei første omfattande kutta i samferdsletilbodet kjem i utkantane. Og alle utkantane som får kutt ligg i det avvikla, "vesle" Nord-Trøndelag.
Publisert 24 Feb 2018
Bane Nor er for grådige når de glemmer kundeneStaten bør ikke straffe pendlere som velger å bruke tog til jobben.
Publisert 24 Feb 2018
Bane NOR snur om svindyr parkering – innfører billigere ordningBane Nor innførte en pendlerparkering som kostet opptil 1.290 kroner mer i måneden. Etter kraftige reaksjoner fra pendlerne er prisen nedjustert.
Publisert 23 Feb 2018
Solvik-Olsen vurderer å fjerne flere jernbanestrekningerHele 43 jernbanestrekninger i landet har ikke lenger togtrafikk. Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen mener det er uheldig at ubrukte spor legger beslag på attraktive areal.
Publisert 23 Feb 2018
Regjeringa har ansvaret for at dobbeltsporet blir bygdNSB lider under mannskapsmangel som gjør at ti prosent av togene må innstilles. Bane Nor skylder på snøen. På Vestfoldbanen er annethvert tog forsinka i rushtida. Regjeringas svar er ytterligere organisatorisk oppsplitting av jernbanen i Norge med forslag om privatisering og utsetting av bygging av dobbeltspor. Les mere...
Publisert 23 Feb 2018
<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >> Powered by CuteNews 2.txt ![]()
![]()
|
![]() |
|
|