|
Opprivende konflikt preger Bane Nor – under halvparten av 4500 ansatte har tillit til ledelsen14 måneder etter at Jernbaneverket ble Bane Nor, preges organisasjonen av en opprivende konflikt mellom ledelsen og mange av de 4500 ansatte.
Publisert 26 Feb 2018
Hva skjedde med InterCity-prosjektet? Alt så ut til å gå på skinner.I 2012 sa Jernbaneverket at InterCity mellom Oslo og Halden, Lillehammer og Skien kunne stå ferdig i 2022. Nå må BaneNORs ledelse forklare hvorfor 2025–2028 er mer ønskelig.
Publisert 25 Feb 2018
Store Trøndelag startar med å kutte i distriktaStore Trøndelag er berre to månader gammelt når dei første omfattande kutta i samferdsletilbodet kjem i utkantane. Og alle utkantane som får kutt ligg i det avvikla, "vesle" Nord-Trøndelag.
Publisert 24 Feb 2018
Bane Nor er for grådige når de glemmer kundeneStaten bør ikke straffe pendlere som velger å bruke tog til jobben.
Publisert 24 Feb 2018
Bane NOR snur om svindyr parkering – innfører billigere ordningBane Nor innførte en pendlerparkering som kostet opptil 1.290 kroner mer i måneden. Etter kraftige reaksjoner fra pendlerne er prisen nedjustert.
Publisert 23 Feb 2018
Solvik-Olsen vurderer å fjerne flere jernbanestrekningerHele 43 jernbanestrekninger i landet har ikke lenger togtrafikk. Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen mener det er uheldig at ubrukte spor legger beslag på attraktive areal.
Publisert 23 Feb 2018
Regjeringa har ansvaret for at dobbeltsporet blir bygdNSB lider under mannskapsmangel som gjør at ti prosent av togene må innstilles. Bane Nor skylder på snøen. På Vestfoldbanen er annethvert tog forsinka i rushtida. Regjeringas svar er ytterligere organisatorisk oppsplitting av jernbanen i Norge med forslag om privatisering og utsetting av bygging av dobbeltspor. Les mere...
Publisert 23 Feb 2018
Vil de ansvarlige for jernbanen at folk skal ta toget?Bane NOR vil utsette Intercity-utbyggingen og har innført skyhøy betaling for parkering. NSB har ikke nok folk. Skal folk ta toget?
Publisert 23 Feb 2018
NSB: Innstilte tog og færre vogner på AustlandetNorsk Jernbaneforbund: Tillitsvalte har lenge advart om at NSB ikkje kan kutte i tilsette om dei skal levere fleire togreiser.'
Publisert 23 Feb 2018
FJ presseuttalelse: Jernbaneministeren 65 prosent handlingslammet– Den foreldede norske jernbanen trenger intensivutbygging, sier Kjell Erik Onsrud, lederen av organisasjonen For Jernbane. – Det er oppsiktsvekkende at det styrtrike oljelandet Norge bare satser en tredjedel, relativt sett, på jernbanen av hva bilindustrilandet Tyskland gjør.
Publisert 23 Feb 2018
Konsekvenser ved eventuell streik i Bane NORBane NOR har mottatt melding om plassfratredelse for til sammen 101 medarbeidere fra LO Stat og YS. Disse blir tatt ut i streik fra tirsdag morgen dersom mandagens mekling ikke fører til enighet.
Publisert 23 Feb 2018
Fri fagbevegelse: Nesten ingen verkstedarbeidere holder til de blir 67Trond Randen (59) holder seg i form. Likevel har 20 år i verkstedhallene på Grorud satt spor.
Publisert 23 Feb 2018
Jeløyaplattformens uttalelse og pressemelding om Jeløyaplattformen og samferdsel.
Publisert 23 Feb 2018
Monstermaskinen måtte rydde oppStore snømengder har skapt litt utfordringer for Farriseidet-Porsgrunn prosjektet.
Publisert 23 Feb 2018
Mann i 50-årene omkom etter å ha blitt påkjørt av togTorsdag kveld opplyser politiet at det var en lokal mann som omkom i ulykken på Fetsund stasjon.
Publisert 23 Feb 2018
Partene er langt unna hverandre – kan føre til jernbanestreik i neste ukeMandag neste uke møter Norsk Jernbaneforbund og Norsk Lokomotivmannsforbund Bane Nor hos Riksmekleren. Fagforbundene varsler streik om de ikke blir enige.
Publisert 23 Feb 2018
NSB-sjef innrømmer: Har ikke folk nok til normal rutetrafikkTi prosent av NSBs tog på Østlandet er enten innstilt eller kjører med færre vogner enn normalt. Grunnen er at konsernet har kvittet seg med for mye personell.
Publisert 23 Feb 2018
Det rakner for Solvik-OlsenSamferdselsministeren kan vente seg et ublidt møte med Stortinget. Høyresidens samferdselspolitiske helt, Ketil Solvik-Olsen fra Frp, har etter fem år som samferdselsminister mistet grepet. Han lovet raskere veibygging og bedre togtilbud. Dagens Næringsliv oppsummerte i går at flere av Solvik- Olsens prosjekter ikke går på skinner.
Publisert 22 Feb 2018
Historiskt beslut väntar i BarentsregionenFinland utreder järnvägstransporter till ishavet. Ambitionen är att frakta gods och människor längs spåret. Järnvägsfrågan har samlat ministrar från både Finland och Norge i Kirkenäs där man under veckan hållit konferens om Barentsområdets största framtidsdröm, en ny järnväg.
Publisert 22 Feb 2018
Tid for moderne jernbaner i Norden!En modernisering av jernbanen kan gi en enorm klimagevinst, men da må vi erkjenne at staten ikke klarer å gjøre jobben på egen hånd.
Publisert 22 Feb 2018
<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >> Powered by CuteNews
|
|
|