STARTSIDEN / NYHETER
 

Vurderer sovekapsler for å gjøre nattoget til førstevalget mellom norske byer

I flere tiår har fly utkonkurrert togene. Sovekapsler kan være løsningen.

Les mere...

Publisert 28 Jun 2019

 

SJ frykter ikke kundene i nord: – Vi skal levere

– Det er fantastisk gøy å jobbe med tog nå, sa Thomas Silbersky i SJ da avtalen om trafikkpakke nord ble underskrevet hos Jernbanedirektoratet fredag.

Les mere...

Publisert 28 Jun 2019

 

Konduktørene føler på usikkerheten, etter at svenske SJ vant anbudet om arbeidsplassen deres

David Rødland, konduktør­leder ved Trondheim S, er ikke voldsomt begeistret over beslutningen om at det er svenske SJ som fra ­sommeren 2020 skal kjøre togene nord for Oslo.

Les mere...

Publisert 28 Jun 2019

 

Bygger verksteder for to milliarder

Når Go-Ahead overtar trafikken i desember, står et flunkende nytt togverksted klart til bruk på Kvaleberg utenfor Stavanger. Tilsvarende verksteder vil snarlig bli bygd i Bergen og nær Trondheim.

Les mere...

Publisert 27 Jun 2019

 

Tjuvstarter planleggingen av dobbeltspor

Spleiselag mellom Jernbanedirektoratet, Rogaland fylkeskommune og de seks kommunene langs Jærbanen skal skyte fart i planleggingen av nytt dobbeltspor.

Les mere...

Publisert 27 Jun 2019

 

Fornebubanen reddet - løfter også om sentrumstunnel

Staten, Oslo og Akershus er enige om finansieringen av Fornebubanen. Regjeringen går også i langt i å love å ta halve regninga for ny sentrumstunnel.

Les mere...

Publisert 26 Jun 2019

 

Forsinkelser etter togstans i Oslo – Vy beklager

Et fullt tog på vei til Lillestrøm stanset mellom Alna og Nyland stasjon på grunn av tekniske problemer. Alle passasjerene er evakuert.

Les mere...

Publisert 25 Jun 2019

 

Bergen: Koengen blir ikke godsterminal

Klima- og miljøminister Ola Elvestuen gir ikke BaneNor medhold i klagen på å bruke Koengen som godsterminal.

Les mere...

Publisert 25 Jun 2019

 

Jernbanedirektoratet har ikke publisert offentlig oversikt over dokumenter på åtte måneder

Jernbanedirektoratets postjournal ikke har vært oppdatert på åtte måneder. I denne perioden har anbudskonkurransene på jernbanen pågått.

Les mere...

Publisert 25 Jun 2019

 

InterCity-prosjekt sprekker med én milliard – flere problemer i vente

InterCity-prosjektet Venjar-Langset gjennom Eidsvoll sprekker med rundt én milliard kroner og utbyggingen av Sandbukta-Moss-Såstad vil overskride kostnadsrammen på 10,1 milliarder. I tillegg sliter Bane NOR med kostnadsøkninger i milliardklassen i flere fremtidige prosjekter.

Les mere...

Publisert 24 Jun 2019

 

Svenske tog sparer norske skattebetalere for 6 milliarder kroner

Svenske tog sparer norske skattebetalere for 6 milliarder kroner.

Les mere...

Publisert 24 Jun 2019

 

Forsinkelser i togtrafikken etter påkjørsel på Lillestrøm stasjon

All togtrafikk forbi Lillestrøm var stengt i flere timer etter påkjørselen.

Les mere

Publisert 24 Jun 2019

 

Røsrosbanen: Måtte dra i nødbremsen da en mann som snakket i mobilen gikk i sporet

Lokfører fikk hjertet i halsen da han fikk se en mann gående i sporet - med ryggen til toget og snakkende i en mobiltelefon.

Les mere...

Publisert 23 Jun 2019

 

Tidenes bevilgning til Vestfoldbanen

Sent torsdag 20. juni kom gladmeldingen, da vedtok Stortinget at det bevilges penger til to store utbyggingsprosjekter i Vestfold.

Les mere...

Publisert 21 Jun 2019

 

Forsinkelser og innstillinger på Østfoldbanen – kan ta tid å fikse feilen

SKI: Vy melder om flere innstilte tog på Østfoldbanen torsdag ettermiddag.

Les mere..

Publisert 20 Jun 2019

 

Svenskane set opp ekstra avgangar på Dovrebanen

Jernbanestrekninga mellom Eidsvoll og Trondheim får to ekstra avgangar kvar veg når svenske SJ tek over Dovrebanen.

Les mere...

Publisert 20 Jun 2019

 

Da ordet «konkurranse» dukket opp, kuttet Vy prisen fra 716 til 151 millioner. Slik var det mulig.

Vy får i år 716 millioner kroner for å kjøre tog til Midt- og Nord-Norge. Men da de fikk konkurranse fra svenske SJ, lovte de å gjøre samme jobb for under en fjerdedel av prisen. Hvordan skjedde det?

Les mere...

Publisert 20 Jun 2019

 

Dette er strategien for fjerntog

To timers intervall, ekspresstog, «halvtog» og kortere reisetid. Her er en oversikt over de viktigste tiltakene i Jernbanedirektoratets fjerntogstrategi.

Les mere...

Jerbanmagasinet: Nye standarder gir enklere togreiser

Jernbanemagasinet: Slik skal svensken lykkes i Norge  

Publisert 20 Jun 2019

 

På fredag går toget for siste gang denne sommeren

Det blir buss for tog på Østre linjestre Linje fra kommende lørdag og til mandag 5. august.

Les mere...

Publisert 19 Jun 2019

 

Nær 50 direktører med millionlønn styrer Jernbane-Norge

Etter at seks ulike jernbaneselskaper har tatt over det som før var NSB, er antallet direktører økt fra 11 til 49. Alle med millionlønn. De seks toppsjefene tjener i snitt 3,2 millioner kroner.

Les mere...

Publisert 19 Jun 2019

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»