VÅRE 10 SISTE SAKER:
Uttalelser, innspill og innlegg fra FJ
Innspill til NTP: Vest for OsloFJ her sendt et kompletterende innspill til TKK på Stortinget, hvor vi tar opp forhold på banenettet vest for Oslo i forkant av at kommittén skal gi sin innstilling.
Publisert 31 May 2024
FJ kommentar: Reviderer ikke transportpolitikkenLes hele kommentaren her (pdf)->
Publisert 15 May 2024
Vår folder på markeringen på Eidsvolls plass 22.april
Publisert 07 May 2024
våre plakater på markeringa 22. april
Publisert 07 May 2024
Markering NNB
Publisert 13 Apr 2024
FJs kommentar til NTP 2025-2036FJ har sendt sine kommentar til NTP 2025-2036 (Stortingsmelding 14 2023) Stortingets transport- og kommunikasjonskomité
Publisert 08 Apr 2024
For Jernbane kaller medlemmene inn til årsmøte onsdag 24. april 2024 kl. 17.00.Årsberettelse og øvrige årsmøtepapirer legges ut etter som de blir klare. Merk også markeringen for Nord-Norgebanen mandag 22. april.
Publisert 22 Mar 2024
Dobbeltspor FredrikstadKommentarer lekkasjer fra NTP Om ikke det norske politiske flertallet prioriterer å gi Østfoldbanen et løft til 2029, så får Norge liten glede og nytte av de store jernbaneinvesteringene våre naboer i sør gjør. Det uttaler leder i FJ Kjell Erik Onsrud.
Publisert 21 Mar 2024
For Jernbane støtter dobbeltspor til Fredrikstad – og en rask Europa-korridorRegjeringa Støre har lekka fra forslaget til ny transportplan (NTP 2025-2036) at de vil bygge dobbeltspor til Fredrikstad. For Jernbane støtter dette forutsatt at regjeringa på det nåværende tidspunkt har tilstrekkelig oversikt over grunnforholda. Les hele innspillet fra FJ her (pdf)->
Publisert 19 Mar 2024
Flere avsporinger på Malmbanen og OfotbanenDe totale kostnadene for avsporingene kommer opp i milliarder. For LKAB blir inntektstapet rundt 100 mill. sek per døgn. Togstoppet på 65 dager etter den første avsporingen er da oppe i 6,5 mrd. sek. Det skriver FJs nestleder Gunnar A. Kajander. Les hele innlegget her (pdf)-> Dagens Nyheter: Tågstoppen orsakar ökade utsläpp och miljardförluster (pdf, sv. tekst)->
Publisert 14 Mar 2024
<< Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 ... 15 ... 17 ... 19 ... 21 ... 23 ... 25 ... Neste >> Powered by CuteNews
|
10 SISTE FRA AVISER, ANDRE MEDIER:
Mantena oppgraderer Nordlandsbanens Di4-lok17 Aug 2024 Norske Tog og SJs 43 år gamle Di4-lokomotiv står foran en omfattende oppgradering. Mantena i Trondheim har fått oppgaven, som vil kreve både erfaring og sjeldne deler. 40 prosent av Malmbanens skinner må byttes ut06 Aug 2024 Over 40 prosent av Malmbanens skinner er over 30 år gamle og må skiftes ut. Det skriver den svenske avisa DN. Les hele artikkelen her (pdf, svensk tekst)-> Frustrert over buss for tog – ber Bane Nor gjøre vedlikehold når det ikke er ferie03 Aug 2024 Buss for tog på Sørlandsbanen har ført til langt færre passasjerer i sommer. Togselskapet Go-Ahead er lei av at Bane Nor må gjøre vedlikehold midt i ferietrafikken. Det skriver NRK.
25 prosent flere på toget: – Rett og slett litt utrygt28 Jul 2024 Pendleren Eirik Hovland har ofte dårlig plass på Jærbanen. Det skriver NRK Nyheter. Bruker 2 milliarder på elektrifisering – men mangler penger til tog på denne linja25 Jul 2024 Planen er direktetog mellom Trondheim og Stockholm, men svenskene vil ikke punge ut. Det skriver NRK Nyheter. Pressemelding: SJ sikrar nattogstrafikken Stockholm-Luleå/Narvik10 Jul 2024 Svenske Trafikverket har gitt SJ uppdraget med å kjøre nattogstrafikken Stockholm–Luleå/Narvik fra 15 desember 2024. Det etter at Vy gruppen med sitt svenske datterselskap Vy Tåg AB valgte å trekke seg ut (red.anm.). Finske VR tar VR tar over som operatør for Norrtågs trafikk i norra Sverige08 Jul 2024 Vy Tåg som eies av norske Vy konsernet får ikke lenger kjøre regiontrafikken i Nord-Sverige for den regionale opphandleren Norrtåg. Fra desember 2025 tar derfor det finske statlige togselskapet VR over togkjøringen. Det skriver SVT Nyheter. Eierskapet av Flytoget blir overført til Samferdselsdepartementet25 Jun 2024 I en pressemelding oppgor Samferdselsdepartementet at Flytoget blir overført fra Nærings-og fiskeridepartementet til Samferdselsdepartementet. Overføringen av eierskapet til Flytoget AS har virkning fra 1. juli i år og er vedtatt ved kongelig resolusjon. Les hele pressemeldingen her-> Nordlandsbanen: Her må passasjerene ta Norges lengste «buss for tog»-reise22 Jun 2024 Ti timer og 19 minutter. Så lenge må togpassasjerene tilbringe i buss om de vil reise mellom Bodø og Trondheim. Jærbanen: Pendlerne skal fortsatt få gå på dette toget11 Jun 2024 Testen har vist at det går helt fint å ta om bord passasjerer på det nordgående regiontoget fra Bryne klokka 07:47. Nå skal det fortsatt være lov – på denne ene avgangen. << Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 ... 15 ... 17 ... 19 ... 21 ... 23 ... 25 ... 27 ... 29 ... 31 ... 33 ... 35 ... 37 ... 39 ... 41 ... 43 ... 45 ... 47 ... 49 ... 51 ... 53 ... 55 ... 57 ... 59 ... 61 ... 63 ... 65 ... 67 ... 69 ... 71 ... 73 ... 75 ... 77 ... 79 ... 81 ... 83 ... 85 ... 87 ... 89 ... 91 ... 93 ... 95 ... 97 ... 99 ... 101 ... 103 ... 105 ... 107 ... 109 ... 111 ... 113 ... 115 ... 117 ... 119 ... 121 ... 123 ... 125 ... 127 ... 129 ... 131 ... 133 ... 135 ... 137 ... 139 ... 141 ... 143 ... 145 ... 147 ... 149 ... 151 ... 153 ... 155 ... 157 ... 159 ... 161 ... 163 ... 165 ... 167 ... 169 ... 171 ... 173 ... 175 ... 177 ... 179 ... 181 ... 183 ... 185 ... 187 ... 189 ... 191 ... 193 ... 195 ... 197 ... 199 ... 201 ... 203 ... 205 ... 207 ... 209 ... 211 ... 213 ... 215 ... 217 ... 219 ... 221 ... 223 ... 225 ... 227 ... 229 ... 231 ... 233 ... 235 ... 237 ... 239 ... 241 ... 243 ... 245 ... 247 ... 249 ... 251 ... 253 ... 255 ... 257 ... 259 ... 261 ... 263 ... 265 ... 267 ... 269 ... 271 ... 273 ... 275 ... 277 ... 279 ... 281 ... 283 Neste >> Powered by CuteNews
|
|
|