STARTSIDEN / NYHETER
 

SD og NFD inviterer til innspillsmøte om NTP 2025-2036

FJ vilk være representert av leder..

Les invitasjonen her (pdf)->

Publisert 21 Jan 2023

 

To måneder før Follobanen åpnet fantes ingen bruksanvisning på norsk

To og en halv måned før Follobanen stengte igjen, møtte frustrerte jernbaneteknikere i Samferdselsdepartementet. Dokumentasjonen de etterlyste og måtte ha for å gjøre jobben på Follobanen, var ikke på norsk. Det skriver Aftenposten. 

Les mere->

Publisert 21 Jan 2023

 

Full stans på Dovrebanen natt til lørdag: – Veldig kjipt

Havari og strømproblemer har ført til timevis med venting for passasjerene på Dovrebanen. Det melder NRK. 

Les mere->

Publisert 21 Jan 2023

 

Bruker taket på toget som mediekanal – vil snakke til flypassasjerene

Denne uken går SJ Norge ut med en klar beskjed til flyreisende mellom Oslo og Trondheim.

Les mere->

Publisert 20 Jan 2023

 

Follobanen utsatt for fjerde gang: − Beklager

Gjenåpningen av Follobanen utsettes nok en gang. Nå er datoen 12. februar. Konsernsjefen i Bane NOR Gorm Frimannslund beklager. Det skriver VG.

Les mere->

Publisert 19 Jan 2023

 

Entreprenør ble tilbudt 483 millioner kroner for å rekke fristen på Follobanen

I august ble entreprenøren av Follobanen lovet 483 millioner kroner hvis de rakk å få klar Blixtunnelen innen fristen. Det skriver Aftenposten.

Les mere->

Publisert 19 Jan 2023

 

Redegjørelser for hendelsene i Romeriksporten og på Follobanen

Jernbanedirektoratet har levert to rapporter til Samferdselsdepartementet med redegjørelser for hendelsene i Romeriksporten og på Follobanen.

Les mere->

Publisert 17 Jan 2023

 

Jernbanetilsynet varsler tilsyn etter togstans i tunnel

Jernbanetilsynet varsler tilsyn etter at to tog ble stående fast i togtunnelen Romeriksporten på Østlandet i flere timer før jul. Det skriver bygg.no. 

Les mere->

Publisert 17 Jan 2023

 

Flytoget kritisk til Bane Nor

Flytoget retter kritikk mot Bane Nor etter strømbruddet i Romeriksporten i desember. det melder NRK. 

Les mere->

Publisert 17 Jan 2023

 

Vy kan få togtrafikken på Østlandet alene

En planlagt og omstridt oppdeling av togtilbudet på Østlandet kan bli lagt til side. Regjeringen ønsker nå at Vy leverer et tilbud på hele trafikken. Det melder Aftenposten.

Les mere->

Publisert 17 Jan 2023

 

Trafikkstyrerne må leve i usikkerhet om jobbframtida etter ny utsettelse

I høst skulle det nye digitale signalsystemet vært i drift på de første strekningene på Nordlandsbanen og Gjøvikbanen. Nå må både reisende og ansatte vente minst ett år til. Det skriver Fri fagbevegelse. 

Les mere->

Publisert 16 Jan 2023

 

Alle Green Cargo-rutene til Onrail

Bane Nor har fredag 13/1 tildelt fem ruteleier som Green Cargo har frasagt seg. Alle gikk til Onrail, som starter opp 1. februar. CargoNet søkte også, men fikk ingenting.

Les mere->

Publisert 13 Jan 2023

 

Østfoldbanen: Mener tilbudet er blitt bedre denne uken

Selv om det har vært noen utfordringer på Østfoldbanen også denne uken, er de to pendlerne fra Ski som ØB snakket med fredag morgen enig i at tilbudet her blitt bedre. Men pendlere håper de ikke åpner før de er hundre prosent sikre.

Les mere->

Publisert 13 Jan 2023

 

Planlegger reåpning av Follobanen før 1. februar

Testkjøringen starter allerede mandag. Konsernsjef Gorm Frimannslund i Bane NOR holdt pressebrief om status for arbeidet med Follobanen, og fortalte at reåpningen av banen før 1. februar fortsatt står ved lag. Det skriver NTB.

Les mere->

Publisert 12 Jan 2023

 

Green Cargo starter ny pendel

Den svenske godsoperatøren Green Cargo (GC) drar igang en ny pendel fra Helsingborgs havn. Det skriver Tranportnet. 

Les mere->

Publisert 12 Jan 2023

 

Naturvernere biter i det sure eplet – godtar utbygging i naturreservat

Åkersvika naturreservat i Hamar bør kunne ha jernbane med dobbeltspor, sier naturvernere. De innrømmer at dette er en vanskelig sak. Det skriver NRK. 

Les mere->

Publisert 11 Jan 2023

 

Vy jobber med plan B for Follobanen

Vy arbeider med en plan B for Østre linje på Follobanen dersom togtrafikken gjennom Blixtunnelen ikke er oppe og går før januar er omme. Det melder NTB. 

Les mere->

Publisert 10 Jan 2023

 

40.000 timer med forsinkelser i fjor: Gamle toganlegg har mye av skylden

Jernbanen forfaller raskere enn det Bane Nor rekker å ta igjen. Konsekvensen er forsinkede tog og innstilte avganger. Det skriver NRK. 

Les mere->

Publisert 09 Jan 2023

 

Starter testkjøring på Follobanen neste mandag

Bane Nor vil starte testkjøring av Follobanen mandag 16. januar, men har ennå ikke avklart når togstrekningen kan gjenåpnes.

Les mere->

Publisert 09 Jan 2023

 

Forsterket tilbud på Østfoldbanen under nedstengingen av Follobanen

 – Tror ikke det blir så veldig stor forskjell for meg, sier en togpendler til Østlandets blad.

Les mere->

Publisert 09 Jan 2023

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»