STARTSIDEN / NYHETER
 

Bråk om billigtog

– Vi tror ikke anbudet til Go-Ahead ligger innenfor det realistiske, sier lederen av Lokmannsforbundet.

Les mer...

Publisert 30 Oct 2018

 

Samferdselsminsteren: Sprenger togdrøm

– Vi skal ikke være pionerer, sier samferdselsministeren og parkerer med det hydrogentoget i Norge.

Les mer...

Publisert 28 Oct 2018

 

Teknobygg bygger ny Leangen stasjon

Bane NOR har tildelt Teknobygg AS en kontrakt på ca. 60 millioner kroner. eks. mva. Kontrakten innebærer bygging av ny jernbanestasjon ved Leangen senterområde som ligger vest for dagens Leangen stasjon.

Les mer...

Publisert 28 Oct 2018

 

BaneNOR: Solgte direktørbolig uten budrunde - fikk dobbel pris

Bane Nor solgte Generaldirektørboligen da Runar Vatne la 80 millioner på bordet. 

Les mer...

Publisert 27 Oct 2018

 

Egentlig er problemene med jernbanen tre ganger verre i Norge enn i Sverige

Det startet som en løs idé. Ti år senere har Øivind Horpestad skapt en børssLes mer...uksess til en verdi av 3,7 milliarder kroner. Vedlikeholdsetterslepet på jernbane er hans gull.

Les mer...

Publisert 27 Oct 2018

 

Særaldersgrensen i NSB forsvant

 – Jeg lurer jo på hvordan det skal gå for de som ikke klarer å stå til de er 67 år. Konduktør Anita Lie mener de fortsatt burde hatt særaldersgrense i NSB.

Les mer...

Publisert 25 Oct 2018

 

SDG fikk britiske Go-Ahead på rett spor

- Ekstremt stolte av å være en del av vinnerlaget, sier SDG-rådgiver.

Les mer...

Publisert 25 Oct 2018

 

Flexus sperrportene. Forventet suksess, men endte med nedtur: Nå skal disse fjernes

Flexus-sperreportene ble omtalt som en stor skandale. De har kostet millionvis og stått nytteløst på T-banestasjonene i 13 år. Nå skal de bort.

Les mer...

Publisert 24 Oct 2018

 

Dødsulykke på Oslo S – person påkjørt av toget

Oslo S bekrefter at personen som ble påkjørt av toget på Oslo S er død.
 

Publisert 24 Oct 2018

 

Britiske Go-Ahead berget norske arbeidsplasser - NSB med svensk løsning for Sørlandsbanen

Go-Ahead vil bruke NSBs utskilte verksted Mantena til vedlikehold, mens NSB i anbudskonkurransen om Sørlandsbanen vi

Les mer...

Publisert 23 Oct 2018

 

Privatiseringen av jernbanen kan føre til intern strid i LO, advarer NJF-lederen

Advarer mot fagforeningsknusing. Anbud på jernbanen og Go-Aheads inntog på Sørlandsbanen kan føre til konflikter innad i LO.

Les mer...

Publisert 23 Oct 2018

 

Fem gode grunner til at pendlere må få enklere refusjon

Innovasjonsprofessor Tor Wallin Andreassen mener idéen om at forsinkede togpendlere automatisk skal få penger tilbake, vil komme hele samfunnet til gode.

Les mer...

Publisert 23 Oct 2018

 

Brite slakter norsk togavtale The Times henger ut Norge for «crazy British rail model»

Storavisen The Times sparer ikke på kruttet.

Les mer...

Publisert 21 Oct 2018

 

Trafikverket: Bron över Stora helvetet klar – det första tåget har passerat

Bron över ravinen med det speciella namnet Stora helvetet, väster om Storlien, är nu klar. Fredagen den 19 oktober 2018 passerade det första tåget den drygt 230 meter långa bron.

Les mer...

Publisert 21 Oct 2018

 

Ofotbanen stengt – håper å kunne åpne i kveld

Ofotbanen er stengt etter at et lokomotiv kjørte på en stein i sporet og sporet av med én aksling ved Djupvik søndag formiddag, opplyser pressevakt hos BaneNor, Olav Nordli til Fremover

Les mer...

Publisert 21 Oct 2018

 

Ingen tog mellom Tynset og Alvdal

Tomme togvogner trillet på egenhånd fra et sidespor natt til søndag. Derfor er togsporet stengt mellom Tynset og Alvdal stengt.

Les mer...

 

Publisert 21 Oct 2018

 

Jernbanen etter konkurranseutsettinga av persontogtilbod: Kven har ansvar for kva?

Les mer her...

Publisert 19 Oct 2018

 

Vil stanse anbud på tog

Regjeringsskifte kan gi bråstans i den pågående konkurranseutsettinga av NSB.

Les mer...

Publisert 19 Oct 2018

 

Oljefondet er syvende største eier i britiske Go-Ahead, anbudsvinneren på Sørlandsbanen

Fra 2015 til 2017 ble verdien av Oljefondets aksjer i Go-Ahead halvert. Nå skal selskapet tjene penger på å kjøre tog i Norge.

Les mer...

 

Publisert 19 Oct 2018

 

Merknad til statsbudsjettet for 2019 om Trønder-, Nordlands- og Nord-Norgebanen

Etter innspill i Sandvika 2018-10-03

pk for FJ 2018-09-29

FJ mener at Trønder- og Nordlandsbanen må planlegges som en dobbeltsporet høyfartsbane, i første fase på strekningen Støren–Trondheim–Steinkjer. Traséinnkortinger og elektrifisering Røros–Støren må inngå i planene. En bør videre se nærmere på muligheten for en helt ny trasé Steinkjer–Namsos–Overhalla–Gartland.    

Les mere-> 

Publisert 18 Oct 2018

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»