STARTSIDEN / NYHETER
 

Brite slakter norsk togavtale The Times henger ut Norge for «crazy British rail model»

Storavisen The Times sparer ikke på kruttet.

Les mer...

Publisert 21 Oct 2018

 

Trafikverket: Bron över Stora helvetet klar – det första tåget har passerat

Bron över ravinen med det speciella namnet Stora helvetet, väster om Storlien, är nu klar. Fredagen den 19 oktober 2018 passerade det första tåget den drygt 230 meter långa bron.

Les mer...

Publisert 21 Oct 2018

 

Ofotbanen stengt – håper å kunne åpne i kveld

Ofotbanen er stengt etter at et lokomotiv kjørte på en stein i sporet og sporet av med én aksling ved Djupvik søndag formiddag, opplyser pressevakt hos BaneNor, Olav Nordli til Fremover

Les mer...

Publisert 21 Oct 2018

 

Ingen tog mellom Tynset og Alvdal

Tomme togvogner trillet på egenhånd fra et sidespor natt til søndag. Derfor er togsporet stengt mellom Tynset og Alvdal stengt.

Les mer...

 

Publisert 21 Oct 2018

 

Jernbanen etter konkurranseutsettinga av persontogtilbod: Kven har ansvar for kva?

Les mer her...

Publisert 19 Oct 2018

 

Vil stanse anbud på tog

Regjeringsskifte kan gi bråstans i den pågående konkurranseutsettinga av NSB.

Les mer...

Publisert 19 Oct 2018

 

Oljefondet er syvende største eier i britiske Go-Ahead, anbudsvinneren på Sørlandsbanen

Fra 2015 til 2017 ble verdien av Oljefondets aksjer i Go-Ahead halvert. Nå skal selskapet tjene penger på å kjøre tog i Norge.

Les mer...

 

Publisert 19 Oct 2018

 

Merknad til statsbudsjettet for 2019 om Trønder-, Nordlands- og Nord-Norgebanen

Etter innspill i Sandvika 2018-10-03

pk for FJ 2018-09-29

FJ mener at Trønder- og Nordlandsbanen må planlegges som en dobbeltsporet høyfartsbane, i første fase på strekningen Støren–Trondheim–Steinkjer. Traséinnkortinger og elektrifisering Røros–Støren må inngå i planene. En bør videre se nærmere på muligheten for en helt ny trasé Steinkjer–Namsos–Overhalla–Gartland.    

Les mere-> 

Publisert 18 Oct 2018

 

NSB har lagt forholdene til rette for Go-Ahead

Passasjertallene vokser og infrastrukturen bedres på banene hvor Go-Ahead overtar for NSB.

Les mer...

Publisert 18 Oct 2018

 

Norrbotten og Nordland kjemper begge for Ofotbanen

Nylig møtte fylkesrådsleder i Nordland, Tomas Norvoll (Ap) og ordfører i Narvik, Rune Edvardsen (Ap) sine kollegaer i region Norrbotten og Luleå kommune.

Les mer...

Publisert 17 Oct 2018

 

E6 og Nordlandsbanen var stengt etter kollisjon med jernbanebru

Jernbanebrua i Tverrånes ble atter en gang påkjørt av en gravemaskin. Onsdag kveld gikk trafikken igjen som normalt. 

Les mer...

Publisert 17 Oct 2018

 

Britisk togvinner må stille en halv milliard i garanti mot kontraktsbrudd

Det britiske selskapet Go-Ahead har slitt med togkaos i Storbritannia. Jernbanedirektoratet har krevd en halv milliard kroner i garanti mot kontraktsbrudd når det nå skal kjøre tog i Norge.

Les mer...

Publisert 17 Oct 2018

 

Avviser at sikkerheten på jernbanen er truet av EU

Jernbanetilsynet, som har ansvaret for sikkerheten på norsk jernbane, fnyser av påstandene om at sikkerheten skal være truet med fjerde jernbanepakke fra EU.

Les mer...

Publisert 16 Oct 2018

 

Norsk jernbane sakker akterut

Per Corshammar

Norske tog er treigere enn tog i Afrika. – Et land i verdensklasse bør også ha et togtilbud i verdensklasse, mener svensk jernbaneekspert.

Les mer...

Publisert 16 Oct 2018

 

Samferdselsminister Jon Georg Dale garanterer norsk jernbane-sikkerhet under EUs styre

Samferdselsministeren garanterer for sikkerheten dersom Norge innfører EUs såkalte Jernbanepakke IV i EØS-avtalen. Jernbanetilsynet tar noen forbehold.

Les mer...

Publisert 15 Oct 2018

 

Hokksund: Her løfter kjempekrana utstyret på plass

Det foregikk et stort og omfattende arbeid langs Sørlandsjernbanen i helga.  

Les mer...

Publisert 15 Oct 2018

 

Raumabanen: Tror på løsning for togtrafikken

Rauma-ordføreren positiv etter møte med politiet. På en pressekonferanse mandag klokka 18 opplyste ordfører at kommunen har vært i møte med politiet og NVE mandag for å få til en løsning som gjør at trafikken på Raumbanen ikke stopper opp på grunn av rasfaren fra fjellpartiet Vesemannen.

Les mer...

Publisert 15 Oct 2018

 

Ringeriksbanen på skinner

Det går snart an på å tro på at Bergensbanen skal bli betydelig kjappere.

Les mer...

Publisert 15 Oct 2018

 

Taust fra regjeringen om hvor mye som går til etterslepet på jernbane-vedlikehold

Les mer under statsbudsjettet... 

Publisert 13 Oct 2018

 

Bane Nor skiller ut drift og vedlikehold

Bane Nor oppretter et separat selskap for vedlikehold og drift av jernbanen. Drøyt 1.000 av Bane Nors 4.500 ansatte overføres til det nye selskapet.

Les mer...

Publisert 12 Oct 2018

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»