STARTSIDEN / NYHETER
 

Tio ton mer malm på varje vagn till Narvik

På måndagen rullade det första malmtåget med den högre axellasten 32,5 ton från Kiruna mot Narvik. Efter att Malmbanan förstärkts inleds nu testkörningar med tåg som kan ta tio procent mer last. För ett malmtåg innebär det 680 ton extra malm.

Les mere... 

Publisert 19 Feb 2019

 

Konduktørene frykter mindre trygge togturer med nye EU-regler

Nye regler fra 1. juni kan føre til at det blir mindre trygt å reise med tog, mener Konduktørenes landsråd.

Les mere...

Publisert 18 Feb 2019

 

Taper kontrakt

Mantena mister vedlikeholdet av NSBs Flirt-tog til Stadler. Om lag 70 stillinger blir berørt.

Les mere...

Publisert 18 Feb 2019

 

Bergen: Stor økning i antall reisende med Bybanen

I 2018 reiste 14,9 millioner med Bybanen. Til sammen reiste 73 millioner med kollektiv i fylket.

Les mere...

Publisert 18 Feb 2019

 

Full stans for tog mellom Bodø og Fauske

Bane NOR melder at all togtrafikk mellom Bodø og Fauske har stanset.Årsaken er at en del pukk under toglinja har blitt vasket bort av bølgene i nærheten av Mjønes.

Les mere...

Publisert 16 Feb 2019

 

NSB-sjef Geir Isaksen: – Du kommer til å elske oss

Konsernsjef Geir Isaksen i NSB ligger ikke i fosterstilling på kontoret selv om togene står. Nei, han har stor tro på bedre tider.

Les mere...

Publisert 16 Feb 2019

 

NSB må ut med millionbeløp

I fjor måtte NSB betale drøyt 1,2 millioner kroner i refusjon til de reisende etter forsinkelser. Beløpet er 22 prosent høyere enn året før, skriver Dagsavisen.

Les mere...

Publisert 16 Feb 2019

 

Erstatningsbusser for tog: NSB møter krav fra øverste hold.

NSB ville la utenlandske selskaper kjøre buss for tog. Da må norske selskaper takke nei først, fastslår samferdselsministeren.

Les mere...

Publisert 15 Feb 2019

 

Stadler vant anbudet på vedlikeholdet av Flirt flåten

NSB la i fjor ut vedlikeholdet av Flirt togene( BM 74 og BM 75) på anbud. Styret i NSB vedtok på gårdsdagens møte å tildele det sveitsiske selskapet Stadler dette vedlikeholdet. Stadler er produsent av togene og har ferdigstilt togene i Norge,totalt ca. 100 sett.

Les mere...

Publisert 15 Feb 2019

 

Slik skal Go-Ahead vinne passasjerene.

Go Ahead skal gjøre togturen mer attraktiv. Barnefamilier skal blant annet kunne reise på Kaptein Sabeltann-turer og forretningsreisende skal få sitte i fred.

Les mere...

Publisert 14 Feb 2019

 

Samferdselsminister Dale forsikrer at det fortsatt kan bli tog til Tromsø

Et intervju med samferdselsministeren i avisen iTromsø fikk nordnorske politikere til å lure på om en utredning om jernbane til Tromsø bare er en skinnutredning. – Vi har ikke konkludert, svarte samferdselsministeren.

Les mere...

Publisert 14 Feb 2019

 

NSB: Fortsatt reisevekst og et godt resultat

Stadig flere velger å reise miljøvennlig med tog og buss. NSB-konsernet opplever derfor nok et år med reisevekst og leverer et resultat før skatt på 585 millioner kroner i 2018. 

Les mere...

Publisert 14 Feb 2019

 

NSB tjente 585 millioner kroner - sjefen fikk 5,4 millioner i lønn

NSB fikk i fjor et overskudd på 585 millioner kroner.

Les mere...

Publisert 14 Feb 2019

 

Nordlandsbanen stengt

Også Nordlandsbanen er i øyeblikket stengt mellom Trofors og Mosjøen. Dette grunnet en feil på sporet.

Les mere...

Publisert 14 Feb 2019

 

Spørretimespørsmål om Nord-Norgebanen fra Cecilie Myrseth (A) til samferdselsministeren

Les spørsmål og svar her... 

Publisert 13 Feb 2019

 

Har samferdselsministeren låst utredningen av Nord-Norgebanen?

For Jernbane, Aksjonsgruppa for Nord-Norgebanen og Tromskomitéen for jernbane reagerer på at samferdselsminister Jon Georg Dale (Frp) i et debattinnlegg i Nordlys 8. februar 2019 er sitert på at utredningen av Nord-Norgebanen konkluderer med at Nord-Norgebanen kommer skrinlegges nok en gang. .

Les mere...

Publisert 12 Feb 2019

 

Togtrafikken i gang igjen på Østlandet

Problemer med fjernstyring av togene førte til full stans i togtrafikken.

Publisert 12 Feb 2019

 

Rykket ut til branntilløp i lokomotiv ved Mosjøen stasjon

Klokka 17.05 fikk Politiet i Nordland melding om branntilløp i et lokomotiv som ved Mosjøen stasjon.

Les mere...

Publisert 11 Feb 2019

 

Arendalsbanen: Ber NSB senke farten

Viltnemnda ber NSB senke farten etter at tolv rådyr og fire elg har blitt påkjørt av toget på Arendalsbanen de siste ukene, skriver Agderposten. Påkjørslene har skjedd mellom Bråstad og Rise stasjon, og skyldes mye snø, ifølge avisa.

Publisert 10 Feb 2019

 

Trafikk i Oslo og Akershus: Vurderer nattog til Nittedal

NSB vil vurdere å sette opp togavganger fra Oslo til Nittedal så sent som klokken to om natta, ifølge Varingen. Nittedal Rotary foreslo dette for sjefen for NSB Gjøvikbanen, Øystein Gullaksen, denne uken, og Gullaksen sa dette skulle vurderes.

Publisert 10 Feb 2019

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»