STARTSIDEN / NYHETER
 

Her er grunnene til at Go-Ahead vant Sørlandsbanen

Go-Ahead tapte på kvalitet, men vant anbudet. Her er Jernbanedirektoratets forklaring på hva som ga utslaget.

Les mer...

Publisert 23 Nov 2018

 

Fann granat ved Raumabanen – togtrafikken blei stoppa

No vaktas området på Verma mens dei ventar på at bombeekspertar frå Forsvaret skal komme og undersøke granaten kl. 21.00.

Les mer...

Publisert 23 Nov 2018

 

Flytoget redder NM-tog til cupfinalen

Etter at HTH fikk negativt svar hos NSB, sørger nå Flytoget for at det allikevel blir tog fra Halden til cupfinalen i romjula.

Les mer...

Publisert 23 Nov 2018

 

Nordlandsbanen må vente på bedre mobildekning: – Det er hinsides all fornuft

Jernbanedirektoratet venter med å bygge ut mobildekningen på Nordlandsbanen i påvente av ny teknologi. – Jeg skjønner ikke den argumentasjonen, tordner SV-topp.

Les mer...

Publisert 23 Nov 2018

 

Østfoldbanen: Dobbelsporet mellom Haug og Seut forskyves Oppstart tidligst i 2024

Dårlige grunnforhold med påfølgende utredning av flere traséalternativer skyver dobbeltsporet fra Haug i Råde til Seut ut i tid. Nå er det 2024 som er året for tidligst mulig oppstart.

Les mer...

Publisert 22 Nov 2018

 

Togpassasjerene på Østre linje er de minst fornøyde NSB-kundene

To ganger i året måler NSB Persontog hvor fornøyde kundene er med NSBs leveranser. Den overordnede kundetilfredsheten går opp i alle deler av landet og er denne høsten på 72 poeng, skriver NSB i en pressemelding.

Les mer...

Publisert 22 Nov 2018

 

42.000 danser vil ha nattog tilbake

I Danmark har 42.000 mennesker skrevet under på et opprop for å få tilbake nattog fra København til Sør-Europa. Togene stoppet i 2014. Initiativtakeren bak oppropet argumenterer til Berlingske Tidende for at nattog er både miljøvennlig og behagelig.

Les mer...

Publisert 22 Nov 2018

 

Jernbanepakke IV: Jernbaneforbundet har en bønn til Støre

– Dere må gjøre alt som står i deres makt for å utsatt Jernbanepakke IV, sier forbundsleder.

Les mer...

Publisert 21 Nov 2018

 

Samlet opposisjon krever svar om toganbudet

Samferdselsminister Jon Georg Dale (Frp) bes om å redegjøre i Stortinget om hvordan britiske Go-Ahead vant anbudet om Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen.

Les mer...

Publisert 21 Nov 2018

 

Dovrebanen: Gravde av kabel - forsinkelser i togtrafikken

Det forventes forsinkelser i togtrafikken, etter at Bane Nor gravde av en kabel ved jernbanen mellom Oppdal og Drivdalen. 

Les mer...

Publisert 21 Nov 2018

 

NSB slo Go-Ahead på 12 av 15 kvalitetspunkter. To endte uavgjort.

Kvalitet skulle telle mest og NSB gruset Go-Ahead. Men i et møte klarte britene likevel å overbevise Jernbanedirektoratet om at de ville gjøre det best på Sørlandsbanen.

Abbonenter på Aftenposten kan lese hela artikelen her...

Publisert 20 Nov 2018

 

Oslo: Byrådet vil bygge ny T-banetunnel på 5,5 km

Byrådet i Oslo legger fram en ny plan for utvikling av kollektivtransporten i Oslo. Har foreslått trasé for ny tunnel.

Les mer...

Publisert 20 Nov 2018

 

Storbritannia følger ikke europeiske jernbanestandarder etter Brexit

Storbritannias transportminister Grayling "ser ingen anledning" i å følge europeiske standarder etter Brexit når det det gjelder regulering av rullende materiell.

Les mer (svensk tekst)... 

Publisert 20 Nov 2018

 

Pressemelding: Synspunkter på SVs alternative budsjett

Les hele pressemeldingen her...

Publisert 20 Nov 2018

 

SV krever flere sovevogner

Det finnes bare 20 sovevogner i hele Norge, og kupeene blir fort utsolgte. SV krever at regjeringen kjøper inn flere vogner.

BT abbonenter kan lese hele hele artikelen her...

Publisert 19 Nov 2018

 

Jernbanen fra Hønefoss til Follum blir elektrisk

Skogbruksnæringen vil spare tid og penger når Bane NOR elektrifiserer industrisporet fra Hønefoss til Follum. For naboene langs jernbanen betyr det mindre støy og reduserte utslipp.

Les mer...

Publisert 19 Nov 2018

 

Regjeringen vurderer støtteordning for å få godstrafikk av veien

Vil ha godstrafikken til jernbanen.

Les mer...

Publisert 18 Nov 2018

 

Go-Ahead:Billig og dårligst

ANBUD: NSB var best på organisasjon og ledelse, mens SJ var best på kundetilfredsstillelse. Go-Ahead var kun best på pris i anbudskonkurransen om å få drifte Sørlandsbanen.

Les mer...

Publisert 17 Nov 2018

 

Dale skylder på «misforståelse» i Go-Ahead-bråket

Samferdselsminister Jon Georg Dale avviser at det ble holdt et forhandlingsmøte med togselskapet Go-Ahead. Selv om ordet forhandlingsmøte ble brukt i overskrifta på møtereferatet.

Les mer...

Publisert 16 Nov 2018

 

Pressemelding: Arbeiderpartiets alternative statsbudsjett 2019

Les hele pressemeldingen her...

Publisert 16 Nov 2018

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 Neste >>

Powered by CuteNews

2.txt

deneme bonusu

deneme bonusu veren siteler

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

deneme bonusu

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»