STARTSIDEN / NYHETER
 

Follobanekonkursen. Condotte-arbeidere har ikke fått lønn

Arbeidere og funksjonærer som har vært ansatt hos Condotte i Norge, har ikke fått feburarlønningen på konto. Boliger som er leid for å huse arbeidere, er heller ikke betalt. 

Les mere...

Publisert 03 Mar 2018

 

Parkeringsavgiften kommer på toppen av stadig dyrere månedskort

Å ta toget fra Indre Østfold til Oslo er mer miljøvennlig enn å kjøre bil. Derfor bør politikere, NSB, Bane Nor etc. gjøre det å ta tog så fristende som mulig. 

Les mere...

Publisert 02 Mar 2018

 

Åpner komfortvognene

NSB åpner nå komfortvognene på enkelte avganger, som egentlig skulle ha doble vognsett, for at passasjerene skal slippe å stå trangt.

Les mere...

Publisert 02 Mar 2018

 

Viste fram jernbanealternativene i Tønsberg

I går fikk statssekretær Anders Werp (H) i Samferdselsdepartementet se korridorene i Tønsberg der det nye dobbeltsporet kan komme.

Les mere...

Publisert 02 Mar 2018

 

Løsning i BaneNOR

Ansatte i Bane Nor har etter ett års kamp fått ny tariffavtale. 2.200 medlemmer får endelig betalt ut lønnstillegget, etterbetalt fra 1. april 2017.

Les mere...

Publisert 01 Mar 2018

 

Flytoget hopper av konkurransen om få kjøre tog på Sørlandsbanen

NSB og SJ er blant selskapene som skal kjempe om å kjøre tog på norske spor. Valget tas i juni, men Flytoget har allerede hoppet av konkurransen.

Les mere...

Publisert 01 Mar 2018

 

Ringeriksbanen: 11 millioner tusenlapper rett i Hønefossen

– Den 160 år gamle ideen om Ringeriksbanen hører hjemme på Jernbanemuseets avdeling for skrotede prosjekter, skriver Kjell Erik Onsrud og Kim Aastangen i For Jernbane i dette leserinnlegget.

Les hele debattinnlegget...

Publisert 28 Feb 2018

 

Intercity – fullfinansiering

Det er politisk enighet i Norge om at det skal bygges sammenhengende dobbeltspor i intercity, som første etappe på et mulig nytt nasjonalt høgfartsnett. Da mener jeg det er bedre å hoppe i det enn å krype i det (som nå). Det skriver FJs leder Kjell Erik Onsrud i et innlegg i Dagavisen.

Les hele innlegget...

Publisert 28 Feb 2018

 

NSB-sjefen: – Effektiviseringen har vært for ambisiøs

NSB tok selvkritikk på et møte med samferdselsministeren onsdag om problemene i togtrafikken. Konsernet la fram flere løsninger for å få den på sporet.

Les mere...

Publisert 28 Feb 2018

 

NSB: Tilbake til normalen først på forsommeren – setter ikke opp buss for tog

– Dette er ikke bra nok. Det var beskjeden onsdag fra Ketil Solvik-Olsen til NSB-sjefen. Problemene vil vare i flere måneder, varsler NSB, som ikke vil erstatte innstilte tog med buss.

Les mere...

Publisert 28 Feb 2018

 

I fjor kolliderte tog og bil fire ganger i Norge. Alle skjedde på Rørosbanen

Hvert andre minutt passerer toget en planovergang på Rørosbanen. I fjor omkom to bilister i kollisjon med toget.

Les mere..

Publisert 28 Feb 2018

 

Nævra (SV) vil bruke veipenger for å unngå utsettelse av Ringeriksbanen

Ved å flytte penger fra noen av veiprosjektene kan utsettelsen av tospors jernbane mellom byene på Østlandet unngås, mener Arne Nævra (SV).

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Ingen togstreik etter enighet

17 timer på overtid ble også Norsk Jernbaneforbund og Norsk Lokomotivmannsforbund enige med Bane NOR om en ny tariffavtale. Dermed er togstreiken avverget.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Får ikke godstrafikken vekk fra veiene

Staten har ikke lyktes med å flytte mer av godstrafikken fra vei til sjø og bane, konkluderer Riksrevisjonen. Einar Spurkeland i transportkonsernet Schenker mener togforsinkelser og dårlige jernbaneterminaler har skylden.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Varsler ny togstans på Østfoldbanen til helgen

Førstkommende helg varsler Bane NOR nok et brudd på Østfoldbanen. Denne gangen planlegges et 36-timers brudd og det vil ikke være togdrift på Østfoldbanen fra lørdag 3. mars kl. 02.00 til søndag 4. mars kl. 1330.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

Mer langtransport på vei – målet er mest mulig over til sjø og jernbane

​Målet om å overføre godstransport over lange avstander fra vei til sjø og jernbane er ikke fulgt opp med aktiv styring og effektive tiltak. – Veitransporten har økt i volum og styrket sin samlede konkurranseevne i pris, tid og fleksibilitet. Å få til overføring til sjø og bane krever en mer styrt og samlet strategi med oppfølging og tiltak som virker, sier riksrevisor Per-Kristian Foss.

Les mere...

Publisert 27 Feb 2018

 

«Siden denne reisen varer 20 minutter lenger enn oppsatt, blir det 40 kroner ekstra å betale»

Det er mange gode grunner til å ta tog, iallfall et par, men NSB gjør sitt beste for å få folk til å kjøre bil.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

NSBs slagord bør være «betal for et tog som kanskje kommer og få ståplass på kjøpet»

NSB er opptatt av å spare penger og nedbemanner med innstilte tog som resultat, uten at noen stiller spørsmål ved prioriteringen.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

Vestfoldbanen: Forsinkelser Porsgrunn–Oklungen

Det er forsinkelser mellom Porsgrunn og Oklungen på grunn av en feil i signalanlegget.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

Råde: Kommer ikke forbi bommene her

Østfold-politiet melder tidlig mandag om at bommene ved Enebekk på Rådesletta ikke vil åpne seg etter en togpassering.

Les mere...

Publisert 26 Feb 2018

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 ... 155 ... 157 ... 159 ... 161 ... 163 ... Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»