STARTSIDEN / NYHETER
 

SJ ønsker å starte ny grensekryssende tjeneste

SJ har meldt til SJT som markedsovervåker at foretaket planlegger å starte en ny tjeneste for persontransport mellom Oslo og Göteborg fra august 2020.

Les mere.. 

Publisert 22 Nov 2019

 

Frp- og SV-topper går sammen for Nord-Norgebanen

De to stortingsrepresentantene Per Willy Amundsen (Frp) og Torgeir Knag Fylkesnes (SV) står bak et forslag til Stortinget som de fremmer sammen torsdag.

Les mere...

Publisert 22 Nov 2019

 

Pressemelding: Konsernsjefen i Vy ber om avløsning

Konsernsjef Geir Isaksen har bedt om avløsning i Vy, og går over i en rådgiverstilling når ny konsernsjef tiltrer.

Les mere...

Publisert 22 Nov 2019

 

Støre lover ingen reversering av jernbanepakken

-Vi kan ikke knipse bort åtte år, svarer Støre på spørsmål fra de jernbaneansatte som vil ha en eventuell innføring av EUs jernbanepakke reversert. Det kan ikke Arbeiderpartiet love.

Les mere...

Publisert 21 Nov 2019

 

Alstom i gang med utrusting av det første testtoget

Alstom vil installere en løsning med et dobbelt-system som gjør det mulig for togene å kjøre på linjer med både det gamle signalanlegget og det nye digitale European Rail Traffic Management system (ERTMS). 

Les mere...

Publisert 19 Nov 2019

 

Norsk Jernbaneforbund (NJF) og LO Stat vant sak for konduktørene i Arbeidsretten

Konduktørene jubler, får etterbetalt ett år med ekstratimer og mer kontroll over egen arbeidstid

Les mere...

Publisert 19 Nov 2019

 

Passasjerene slakter Vy etter høstens togtrøbbel

En sommer med buss for tog og en høst med store togforsinkelser er ikke glemt av de reisende. Nå opplever Vy kraftig nedgang i togkundenes tilfredshet.

Les mere...

Publisert 18 Nov 2019

 

Verkstedarbeidere jubler for trygge jobber i åtte år Mantena skal vedlikeholde Go-Ahead-togene

De neste åtte årene skal Mantena vedlikeholde togene som Go-Ahead Norge kjører på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen.

Les mere...

Publisert 18 Nov 2019

 

Nå kan norske tog få to etasjer

Jernbanedirektoratet anbefaler et utvidet nattogtilbud og mener toetasjes tog vil bidra til det.

Les mere...

Publisert 15 Nov 2019

 

Dette er nytt når Go-Ahead tar over om én måned

15. desember klokka 06.47 skrives det jernbanehistorie. Da har Go-Ahead sin aller første avgang i Norge. Den går fra Stavanger til Oslo.

Les mere...

Publisert 15 Nov 2019

 

Nattogtilbudet i Norge anbefales utvidet

Jernbanedirektoratet anbefaler i en ny rapport at tilbudet på nattogene i Norge utvides og blir mer tilpasset passasjerenes ønsker. Det er stor etterspørsel etter soveplasser og belegget er på 87 til 100 prosent på nattogstrekningene.

Les mere.. 

Publisert 14 Nov 2019

 

Statsråd Dale rykker ut etter Bane Nor-kritikken

- Jeg forventer effektiv ressursbruk i selskapet, men de må selv svare for de konkrete disposisjonene de gjør, sier samferdselsministeren.

Les mere...

Publisert 13 Nov 2019

 

Slakter Bane Nors millionbruk på merkevarebygging: - Jåleri og sløsing av skattebetalernes penger

- Rett og slett og et utslag av en ukultur i staten, mener Sp-politiker om budsjettet på 54 millioner kroner fordelt på seks år.

Les mere...

Publisert 12 Nov 2019

 

Flåmsbanen stengt

Flåmsbanen er stengt etter at det har gått et steinras mellom Myrdal og Flåm. Bane Nor har sendt mannskap til stedet. To avganger fra Flåm og to avganger fra Myrdal blir påvirket i dag.

Les mere..

Publisert 12 Nov 2019

 

900.000 vil ha liggestol på toget

Et bedre nattogtilbud med liggestoler kan bli gull verdt for togselskapene i Norge.

Les mere..

Publisert 09 Nov 2019

 

Togstans etter påkjørsel ved Lillestrøm

Det er full stans i togtrafikken på hovedbanen torsdag kveld etter at en person ble påkjørt ved Lillestrøm.

Les mere...

Publisert 07 Nov 2019

 

Godstog sporet av i natt. Full togstans mellom Bergen og Arna.

200 meter med jernbanesviller må repareres etter godstogavsporingen. Først fredag morgen kommer persontrafikken i gang.Cargo Net bekrefter at det var et av deres kombitog som sporet av. 

Les mere...

Publisert 07 Nov 2019

 

Største satsing på Gjøvikbanen siden 1963

I 2022 skal det bli det mulig med timesavganger i grunnrute til og fra Gjøvik. Det vil innebære en dobling av frekvensen. For å oppnå det gjøres det nå store tiltak langs hele banen, fra Oslo i sør til og med Gjøvik stasjon.

Les mere...

Publisert 07 Nov 2019

 

Go-Ahead og Mantena samde om vedlikehaldsavtale for tog

Britiske Go-Ahead, som skal drifte Sørlandsbanen, har underteikna ein avtale med statlege Mantena om vedlikehald av toga. Avtalen gjeld for åtte år.

Les mere...

Publisert 06 Nov 2019

 

Tar dobbelt så lang tid å frakte gods med jernbane som med lastebil

Det går ikke et eneste godstog mellom Oslo og Gøteborg, sier administrerende direktør i NHO Logistikk og Transport. Årsaken skal være den dårlige infrastrukturen.

Les mere...

Publisert 06 Nov 2019

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 97 ... 99 ... 101 ... 103 ... 105 ... 107 ... 109 ... 111 ... 113 ... 115 ... 117 ... 119 ... 121 ... 123 ... 125 ... 127 ... 129 ... 131 ... 133 ... 135 ... 137 ... 139 ... 141 ... 143 ... 145 ... 147 ... 149 ... 151 ... 153 ... 155 ... 157 ... 159 ... 161 ... 163 Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»