STARTSIDEN / NYHETER
 

Fredag er Raumabanen 95 år. Slik skal dagen feires

Årets siste cruiseskip og jernbanejubileum markeres i Rauma fredag.

Les mere...

Publisert 27 Nov 2019

 

Flytoget saksøker Bane NOR

Krever nær en kvart million i erstatning for boning og rengjøring av tog etter saltskader.

Les mer->

Publisert 27 Nov 2019

 

Deler opp jernbaneentreprise - starter konkurransepreget dialog om Tangenvika jernbanebru

Bane NOR inviterer til prekvalifisering for deltakelse i konkurransen om totalentreprisen for Tangenvika jernbanebru.

Les mere... 

Publisert 27 Nov 2019

 

Konkurranse - bedre togtilbud og mer for skattepengene

Les hele artkelen her...

Publisert 27 Nov 2019

 

Overgangen til Stadler har vært tung for mange Mantena-ansatte.

Beskjeden om at jobben flyttes over til Stadler har vært tung for mange Mantena-ansatte. Fra nyttår tar Stadler over vedlikeholdet av Flirt-togene til Vy. Noen av de ansatte blir virksomhetsoverdratt fra Mantena. Det har skapt både uro og bekymring.

 Les mere..

Publisert 27 Nov 2019

 

Jernbanestatestikk Norge

(OBS! Bla deg ned til det blå menyfeltet med statistikk på JDIRs nettside.)

Jernbanestatistik Norge->

Publisert 26 Nov 2019

 

SSB: Ulik prisutvikling for passasjertransport

Prisutviklingen for passasjertransport på bane holder seg stabil, samtidig som passasjertransport på vei og sjø har blitt relativt dyrere de siste ti årene. Flytransport har derimot blitt relativt billigere. Det har også vært lav prisvekst på biler, og drivstoff har heller ikke blitt relativt dyrere i perioden.

Les mere...

Publisert 26 Nov 2019

 

Nå kan du ta toget på Jevnaker igjen

Det er flere tiår siden sist man kunne ta persontog mellom Roa og Jevnaker, men nå skjer det igjen.

Les mere...

Publisert 26 Nov 2019

 

Norsk Jernbaneforbund (NJF) og LO Stat vant lønns- og arbeidstidstvist for konduktørene i Vy

Etter fire års kamp får konduktørene i Vy i Trondheim være med å utarbeide sine egne turnuser. Dessuten får de etterbetalt for overtid.

Les mere...

Publisert 25 Nov 2019

 

Spøkelsestog er årsaken til jernbanens signalproblemer

Spøkelsestog heter det når signalsystemene går i rødt og varsler tog på linjene som ikke er der. Og det skal vi som reisende være glade for, fordi det viser at signalsystemet fungerer.

Les mere...

Publisert 24 Nov 2019

 

Refser direktoratet: Presset togselskap for milliardbeløp

I kampen for å få kjøre tog i nord ble prisen staten skal betale, etter det NRK erfarer, forhandlet ned fra rundt 4 milliarder kroner til 1,2 milliarder.

Les mere...

Publisert 23 Nov 2019

 

Flytoget advarer: Kan bli nedlagt dersom nytt togtilbud vedtas

En utredning fra Jernbanedirektoratet om fremtidig organisering av tog og kapasiteten på skinnene i og rundt Oslo, gjør at Flytog-direktør Philipp Engedal advarer om at Flytoget kan bli avviklet.

Les mere...

Publisert 22 Nov 2019

 

SJ ønsker å starte ny grensekryssende tjeneste

SJ har meldt til SJT som markedsovervåker at foretaket planlegger å starte en ny tjeneste for persontransport mellom Oslo og Göteborg fra august 2020.

Les mere.. 

Publisert 22 Nov 2019

 

Frp- og SV-topper går sammen for Nord-Norgebanen

De to stortingsrepresentantene Per Willy Amundsen (Frp) og Torgeir Knag Fylkesnes (SV) står bak et forslag til Stortinget som de fremmer sammen torsdag.

Les mere...

Publisert 22 Nov 2019

 

Pressemelding: Konsernsjefen i Vy ber om avløsning

Konsernsjef Geir Isaksen har bedt om avløsning i Vy, og går over i en rådgiverstilling når ny konsernsjef tiltrer.

Les mere...

Publisert 22 Nov 2019

 

Støre lover ingen reversering av jernbanepakken

-Vi kan ikke knipse bort åtte år, svarer Støre på spørsmål fra de jernbaneansatte som vil ha en eventuell innføring av EUs jernbanepakke reversert. Det kan ikke Arbeiderpartiet love.

Les mere...

Publisert 21 Nov 2019

 

Alstom i gang med utrusting av det første testtoget

Alstom vil installere en løsning med et dobbelt-system som gjør det mulig for togene å kjøre på linjer med både det gamle signalanlegget og det nye digitale European Rail Traffic Management system (ERTMS). 

Les mere...

Publisert 19 Nov 2019

 

Norsk Jernbaneforbund (NJF) og LO Stat vant sak for konduktørene i Arbeidsretten

Konduktørene jubler, får etterbetalt ett år med ekstratimer og mer kontroll over egen arbeidstid

Les mere...

Publisert 19 Nov 2019

 

Passasjerene slakter Vy etter høstens togtrøbbel

En sommer med buss for tog og en høst med store togforsinkelser er ikke glemt av de reisende. Nå opplever Vy kraftig nedgang i togkundenes tilfredshet.

Les mere...

Publisert 18 Nov 2019

 

Verkstedarbeidere jubler for trygge jobber i åtte år Mantena skal vedlikeholde Go-Ahead-togene

De neste åtte årene skal Mantena vedlikeholde togene som Go-Ahead Norge kjører på Sørlandsbanen, Jærbanen og Arendalsbanen.

Les mere...

Publisert 18 Nov 2019

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... 97 ... 99 ... 101 ... 103 ... 105 ... 107 ... 109 ... 111 ... 113 ... 115 ... 117 ... 119 ... 121 ... 123 ... 125 ... 127 ... 129 ... 131 ... 133 ... 135 ... 137 ... 139 ... 141 ... 143 ... 145 ... 147 ... 149 ... 151 ... 153 ... 155 ... 157 ... 159 ... 161 ... 163 ... Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»