STARTSIDEN / NYHETER
 

Nye Østfoldbanen: Den vanskelige jernbaneplanen

Ny Østfoldbane er i ferd med å bli for dyr for samferdselsminister Jon Georg Dale. Siste anslag viser at prisen for strekningen har økt fra 20 til 63 mrd kr.

Observer at du må være abonnent på Aftenposten for å lese hele artikelen. Mulig å kjøpe 30 dagers abonnement for 1 kr.  

Les mere->

Publisert 09 Jan 2020

 

Samferdselsministeren hudflettes av eget direktorat: – Dramatiske konsekvenser for tilliten

Bergen Arbeiderblad 09-01-2020

Jernbanedirektoratet advarer og kritiserer samferdselsdepartementet til Jon Georg Dale (Frp) i uvanlig sterke ordelag. De mener folk vil miste tillit til samferdselsetatene, staten og politikerne, om de nok en gang utsetter bergensbaneprosjektet «Ringeriksbanen». Det er allerede brukt 1,5 milliarder kroner på å planlegge Ringeriksbanen, som vil forkorte togturen mellom Oslo og Bergen med like oppunder en time.

Les mere-> 

Publisert 09 Jan 2020

 

Mann omkom etter togpåkjørsel i Moelv

En mann i slutten av 30-årene mistet livet natt til torsdag etter å ha blitt påkjørt av regiontoget i sørgående retning i Moelv i Ringsaker i Innlandet. NRK har også meldt om en person som ble påkjørt av toget i Leirsund onsdag kveld. 

Les mere->

Publisert 09 Jan 2020

 

Enda et prishopp for dobbeltspor på Østfoldbanen

Jernbanedirektoratet fikk i oppdrag å finne steder å spare penger på bygging av nye Østfoldbanen. Tilbake kom et anslag som er ti milliarder kroner høyere.

Les mere->

Publisert 07 Jan 2020

 

Sporfeil skaper problemer på Drammenbanen og Askerbanen

Bane Nor varsler tirsdag store og langvarige problemer for trafikken til og fra Skøyen stasjon på grunn av feil på sporet.

Les mere->

Publisert 07 Jan 2020

 

Elektrifisering av Nordlandsbanen. Foreslår eletrifisering og tog med batteripakker.

 Elektrifisering av Nordlandsbanen skulle koste 14 milliarder. Med batteritog kan banen bli utslippsfri for bare 3,3 milliarder.

Les mere->

Publisert 07 Jan 2020

 

20 år etter Åsta-ulykken: Folk fraktes fortsatt med 35 år gamle dieseltog

De eldste dieseltogene som frakter folk på Rørosbanen i dag ble satt i drift på midten av 80-tallet. – Frykten er at en ny ulykke kan skje og at drivstoff renner ut og tar fyr, sier Arnfinn Nergård.

Les mere->

Publisert 06 Jan 2020

 

Gjøvikbanen innstiller avgang mandag ettermiddag

Fredag kveld kjørte et tog på et tre nord for Bleiken stasjon. Uhellet medfører en innstilt avgang på Gjøvikbanen fra Oslo mandag ettermiddag.

Les mere->

Publisert 06 Jan 2020

 

Nordlandsbanen: 20-talls reinsdyr påkjørt av toget

Klokken 19.08 skriver politiet at toget har kjørt på flere reinsdyr ved Snåsa. BaneNor har varslet eieren av reinsdyrene.

Les mere->

Publisert 05 Jan 2020

 

Svensk tog-app gjorde Kongsvinger til King Wings

Melding om buss for tog fikk veldig overraskende internasjonal schwung.

Les mere->

Publisert 05 Jan 2020

 

FJ Folder 2019

Les Folderen her->

Publisert 05 Jan 2020

 

20 år siden Åsta-ulykken: Folk ble bedøvet inn i døden

Fastklemt i de brennende togvognene satt det folk, i live. – Å gi dem bedøvelse var en god avgjørelse.

Les mere->

Les også: Kunne ikke skjedd idag->

Publisert 04 Jan 2020

 

Tog krasjet med tre på Gjøvikbanen

Fire timer senere venter fortsatt flere passasjerer på evakuering.

Les mere->

Publisert 03 Jan 2020

 

Nordlandsbanen stengt ved Dunderland grunnet flom

Det jobbes på spreng for å få ordnet problemet, men folk må regne med forsinkelser.

Les mere->

Publisert 02 Jan 2020

 

Raumabanen var stengt etter at tog kjørte inn i stein

Raumabanen stengte etter at et persontog kjørte inn i en stein mellom Lesja og Dombås. Banen er nå åpnet igjen.

Les mere->

Publisert 02 Jan 2020

 

Fraktet 8 milliarder passasjerer uten dødsulykker

Det er glede i den statlige jernbanen i India. For første gang siden selskapet ble etablert av britene i 1853 har ingen passasjerer omkommet i togulykker.

Les mere->

Publisert 02 Jan 2020

 

Stortingspartienes samferdselspolitikere svarer: «Hvis jeg var samferdselsminister ...»

Gratiskort til offentlig transport, tog til Bergen på tre timer, null bompenger, billigere ferger og billigere flybilletter på kortbanenettet. Det vil ulike transportpolitikere gi folket dersom de fikk lede Samferdselsdepartementet som statsråd.

Les mere-> 

Publisert 31 Dec 2019

 

2000 passasjerer rammet av strømbrudd på toglinje: – Fullstendig kaos

Sørlandsbanen er åpnet igjen etter nesten tolv timer. Togpassasjerer må fortsatt regne med forsinkelser og innstillinger, melder Bane NOR.

Les mere->

Publisert 30 Dec 2019

 

Bergensbanen er åpnet igjen

Bergensbanen er åpnet igjen etter å ha vært stengt mellom Myrdal og Mjølfjell på grunn av vanskelige værforhold.

Les mere->

Publisert 29 Dec 2019

 

PR-eksplosjon i norsk jernbane: – Jåleri og sløsing med skattebetalernes penger

Bane Nor alene har 50 personer ansatt til å jobbe med kommunikasjon.

Les mere->

Publisert 28 Dec 2019

 

<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 91 ... 93 ... 95 ... 97 ... 99 ... 101 ... 103 ... 105 ... 107 ... 109 ... 111 ... 113 ... 115 ... 117 ... 119 ... 121 ... 123 ... 125 ... 127 ... 129 ... 131 ... 133 ... 135 ... 137 ... 139 ... 141 ... 143 ... 145 ... 147 ... 149 ... 151 ... 153 ... 155 ... 157 ... 159 ... 161 ... Neste >>

Powered by CuteNews

 

 

   
Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»