|
NYHETER FRA NETTAVISER Hold deg oppdatert på de siste jernbane relaterte nyheter fra lokale, regionale, nasjonale og nordiske nettaviser. Sakene lenkes direkte til nettavisene.
Nordlandsbanen er stengt24 Nov 2017 Nordlandsbanen er stengt for togtrafikk mellom Rognan og Mo i Rana.
Moss stasjon bør døpes om til Moss/Horten øst23 Nov 2017 Folk i Horten vil definitivt ikke bruke stasjonen på Skoppum Vest (åtte kilometer fra sentrum) når de skal til og fra Oslo, skriver Kristoffer Hagen. Det er for ham parker et viktig poeng når Moss diskuterer hvor stasjonen skal ligge.
Har kjempet for tursti på jernbanen i snart ti år – Nå skjer det ting23 Nov 2017 Bane Nor vil gi det gamle jernbanestrekket fra Porsgrunn til Larvik vederlagsfritt til kommunene. Det kan bli starten på en helt ny turvei mellom fylkene.
Trafikken går som normalt igjen, etter dagens uhell på Tønsberg stasjon.23 Nov 2017 Trafikken går som normalt igjen, etter dagens uhell på Tønsberg stasjon.
Snøskred på Bergensbanen23 Nov 2017 Forsinkelser på grunn av snøskred og dårlig vær.
Hvorfor ansetter ikke NSB flere lokomotivførere?22 Nov 2017 NLF har tatt opp med NSB at det er et problem at flere titalls lokomotivførerstudenter fra Norsk Jernbaneskole ikke har fått jobb som lokomotivførere og så langt ikke får fullført lokomotivførerutdannelsen ved å bli sertifisert.
Statsansatte føler seg overkjørt22 Nov 2017 En skremmende utvikling, mener LO Stat-lederen, som ber statstråd Jan Tore Sanner sørge for å få en slutt på «liksom-involveringen».
Betongen faller av veggene som flatbrød22 Nov 2017 Gammel sprøytebetong faller ned fra vegger og tak i Lieråstunnelen. I flere uker må pendlere fraktes med buss for tog, men alt rehabiliteringsarbeidet er ikke ferdig før i 2021.
Flytter til Oslo for å unngå pendlerkaos22 Nov 2017 Tusenvis av pendlere rammes av togstansen på Drammenbanen. Ragnhild Skurdal er én av dem. Hun har leid seg en egen leilighet i Oslo for å unngå kaoset.
For Jernbane: - Ringeriksbanen er et prestisjeprosjekt21 Nov 2017 - Hvem, med avgjørelsesmyndighet, er modig nok til å beslutte at felles dobbeltspor Bergensbanen/Gjøvikbanen via Nittedal skal utredes grundig og uavhengig før endelig beslutning om Bergensbanens forkortelse tas?
<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 ... 166 ... 168 ... 170 ... 172 ... 174 ... 176 ... 178 ... 180 ... 182 ... 184 ... 186 ... 188 ... 190 ... 192 ... 194 ... 196 ... 198 ... 200 ... 202 ... 204 ... 206 ... 208 ... 210 ... 212 ... 214 ... 216 ... 218 ... 220 ... 222 ... 224 ... 226 ... 228 ... 230 ... 232 ... 234 ... 236 ... 238 ... 240 ... 242 ... 244 ... 246 ... 248 ... 250 ... 252 ... 254 ... 256 ... 258 ... 260 ... 262 ... 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 Neste >> Powered by CuteNews
|
|
|