|
NYHETER FRA NETTAVISER Hold deg oppdatert på de siste jernbane relaterte nyheter fra lokale, regionale, nasjonale og nordiske nettaviser. Sakene lenkes direkte til nettavisene.
Får ikke godstrafikken vekk fra veiene27 Feb 2018 Staten har ikke lyktes med å flytte mer av godstrafikken fra vei til sjø og bane, konkluderer Riksrevisjonen. Einar Spurkeland i transportkonsernet Schenker mener togforsinkelser og dårlige jernbaneterminaler har skylden.
Varsler ny togstans på Østfoldbanen til helgen27 Feb 2018 Førstkommende helg varsler Bane NOR nok et brudd på Østfoldbanen. Denne gangen planlegges et 36-timers brudd og det vil ikke være togdrift på Østfoldbanen fra lørdag 3. mars kl. 02.00 til søndag 4. mars kl. 1330.
Mer langtransport på vei – målet er mest mulig over til sjø og jernbane27 Feb 2018 Målet om å overføre godstransport over lange avstander fra vei til sjø og jernbane er ikke fulgt opp med aktiv styring og effektive tiltak. – Veitransporten har økt i volum og styrket sin samlede konkurranseevne i pris, tid og fleksibilitet. Å få til overføring til sjø og bane krever en mer styrt og samlet strategi med oppfølging og tiltak som virker, sier riksrevisor Per-Kristian Foss.
«Siden denne reisen varer 20 minutter lenger enn oppsatt, blir det 40 kroner ekstra å betale»26 Feb 2018 Det er mange gode grunner til å ta tog, iallfall et par, men NSB gjør sitt beste for å få folk til å kjøre bil.
NSBs slagord bør være «betal for et tog som kanskje kommer og få ståplass på kjøpet»26 Feb 2018 NSB er opptatt av å spare penger og nedbemanner med innstilte tog som resultat, uten at noen stiller spørsmål ved prioriteringen.
Vestfoldbanen: Forsinkelser Porsgrunn–Oklungen26 Feb 2018 Det er forsinkelser mellom Porsgrunn og Oklungen på grunn av en feil i signalanlegget.
Råde: Kommer ikke forbi bommene her26 Feb 2018 Østfold-politiet melder tidlig mandag om at bommene ved Enebekk på Rådesletta ikke vil åpne seg etter en togpassering.
Opprivende konflikt preger Bane Nor – under halvparten av 4500 ansatte har tillit til ledelsen26 Feb 2018 14 måneder etter at Jernbaneverket ble Bane Nor, preges organisasjonen av en opprivende konflikt mellom ledelsen og mange av de 4500 ansatte.
Hva skjedde med InterCity-prosjektet? Alt så ut til å gå på skinner.25 Feb 2018 I 2012 sa Jernbaneverket at InterCity mellom Oslo og Halden, Lillehammer og Skien kunne stå ferdig i 2022. Nå må BaneNORs ledelse forklare hvorfor 2025–2028 er mer ønskelig.
Store Trøndelag startar med å kutte i distrikta24 Feb 2018 Store Trøndelag er berre to månader gammelt når dei første omfattande kutta i samferdsletilbodet kjem i utkantane. Og alle utkantane som får kutt ligg i det avvikla, "vesle" Nord-Trøndelag.
<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 ... 18 ... 20 ... 22 ... 24 ... 26 ... 28 ... 30 ... 32 ... 34 ... 36 ... 38 ... 40 ... 42 ... 44 ... 46 ... 48 ... 50 ... 52 ... 54 ... 56 ... 58 ... 60 ... 62 ... 64 ... 66 ... 68 ... 70 ... 72 ... 74 ... 76 ... 78 ... 80 ... 82 ... 84 ... 86 ... 88 ... 90 ... 92 ... 94 ... 96 ... 98 ... 100 ... 102 ... 104 ... 106 ... 108 ... 110 ... 112 ... 114 ... 116 ... 118 ... 120 ... 122 ... 124 ... 126 ... 128 ... 130 ... 132 ... 134 ... 136 ... 138 ... 140 ... 142 ... 144 ... 146 ... 148 ... 150 ... 152 ... 154 ... 156 ... 158 ... 160 ... 162 ... 164 ... 166 ... 168 ... 170 ... 172 ... 174 ... 176 ... 178 ... 180 ... 182 ... 184 ... 186 ... 188 ... 190 ... 192 ... 194 ... 196 ... 198 ... 200 ... 202 ... 204 ... 206 ... 208 ... 210 ... 212 ... 214 ... 216 ... 218 ... 220 ... 222 ... 224 ... 226 ... 228 ... 230 ... 232 ... 234 ... 236 ... 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 ... 259 ... 261 ... 263 ... 265 ... 267 ... 269 ... 271 ... 273 ... 275 ... 277 ... 279 ... 281 ... 283 Neste >> Powered by CuteNews
|
|
|