|
|
Nyhetsarkiv
Regjeringens jernbanereform og Bane NORs knefall1.januar 2017 reiste Bane NOR seg opp fra asken etter det gamle Jernbaneverket. Første del av Regjeringens jernbanereform var i boks. Etter valget i september skjønte vi at det ikke var noen vei tilbake, ytterligere privatisering av den norske jernbanen sto for tur. I forste omgang blir persontrafikken på Sørlandsbanen satt ut på anbud. Så følger banestrekning på banestrekning, Dovrebanen, Nordlandsbanen,og sånn blir det å fortsette til Høyre og FRP har solgt ut den norske jernbanen til store utenlandske selskaper. Så innleder Styret i Narvik Fellesorganisasjon av Norsk Jernbaneforbund en strerk kritisk innsender i Fremover. 1.januar 2017 reiste Bane NOR seg opp fra asken etter det gamle Jernbaneverket. Første del av Regjeringens jernbanereform var i boks. Etter valget i september skjønte vi at det ikke var noen vei tilbake, ytterligere privatisering av den norske jernbanen sto for tur. I forste omgang blir persontrafikken på Sørlandsbanen satt ut på anbud. Så følger banestrekning på banestrekning, Dovrebanen, Nordlandsbanen,og sånn blir det å fortsette til Høyre og FRP har solgt ut den norske jernbanen til store utenlandske selskaper. Så innleder Styret i Narvik Fellesorganisasjon av Norsk Jernbaneforbund en strerk kritisk innsender i Fremover. Kommentarer: 0 Publisert 02 Dec 2017
Powered by CuteNews 2.txt
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|