STARTSIDEN / NYHETSARKIV
 

Nyhetsarkiv

Vil elektrifisere bane til Sverige – nå må togene kjøre i 20 km/t

Fare for avsporinger med passasjertog gjør at hastigheten er satt ned på store deler av Meråkerbanen mellom Trøndelag og Sverige. Nå kan hele den 70 kilometer lange strekningen bli elektrifisert.

Les mere...

Fare for avsporinger med passasjertog gjør at hastigheten er satt ned på store deler av Meråkerbanen mellom Trøndelag og Sverige. Nå kan hele den 70 kilometer lange strekningen bli elektrifisert.

Les mere...

Kommentarer: 1

Publisert 27 Sep 2019


av TK @ 30 Sep 2019 06:51 pm
Hell stasjon bør ha 4 spor, son enden av dobbeltspor begge baner, forgreningen skjer uten plankrysning inne i i nordenden av Hell-Hummelvik-tunnelen. Dimensjoner for stor hastighet opp mot Sverige, el-tog tåler brattere traseen enn de gamle damptogene banen ble bygget for. Da kan man unngå de verste kurvene også.
Ditt navn:

Remember me

Din e-postadresse:
(optional)

Kommentar:

Captcha

CAPTCHA, click to refresh

Powered by CuteNews

 

 

Samarbeidspartnere:

 

For Jernbane er en frittstående landsdekkende medlemsorganisasjon som på fritt grunnlag virker for at jernbanen skal utføre en betydelig større andel av transportarbeidet i Norge og mellom Norge, Norden og Europa.

Vi legger vekt på jernbanen som ryggraden i et miljøvennlig, sikkert, raskt og kapasitetssterkt transportsystem. Vi er også opptatt av gode overgangsløsninger for både personreiser og godstransporter. 

 

 

For Jernbane
Postboks 3455 Bjølsen
0406 OSLO
Bankkonto: 1254.20.33523
E-post: leder@jernbane.no

Copyright 2008 - 2020 © For Jernbane. All Rights Reserved.
Her kan du laste ned vår logo i ulike format-»