|
Saltenpendelen, - en ikke samfunnsøkonomisk suksesshistorieAksjonsgruppa for Nord-Norgebanen; Saltens InterCity, Saltenpendelen, står i fare for å bli lagt ned og erstattet av buss og drosje da den ikke er samfunnsøkonomisk lønnsom. Dette skjer dersom resultatet av analysen som er utført av Transportøkonomisk Institutt (TØI) på oppdrag fra transportetatene (bl.a. Jernbaneverket og Statens Vegvesen) blir en realitet.
Publisert 30 Aug 2016
Nord-Norgebanen må med i NTPAksjonsgruppa for Nord-Norgebanen og Tromskomiteen for Jernbane; Nasjonal Transportplan 2018-2029 må inneholde noe om jernbane nord for Fauske. Til neste år er det 25 år siden utredningen om Nord-Norgebanen til Tromsø ble lagt fram til behandling i Stortinget.
Publisert 30 Aug 2016
52 organisasjoner og tre fylkesordførere krever klimakutt i nasjonal transportplan52 organisasjoner og tre fylkesordførere overleverte i dag et opprop til regjeringen hvor de krever at nasjonal transportplan fører til reduserte utslipp av klimagasser fra transportsektoren.
Publisert 25 Jan 2013
<< Forrige ... 2 ... 4 ... 6 ... 8 ... 10 ... 12 ... 14 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 Neste >> Powered by CuteNews
|
|
|